Yahoo!, Samsung şi Twitter sunt printre companiile pentru care 2016 a fost un an de „coşmar”

03.01.2017
Yahoo!, Samsung şi Twitter sunt printre companiile pentru care 2016 a fost un an de „coşmar”

Anul care tocmai s-a încheiat a fost unul foarte dificil pentru nume mari din industria de IT. Yahoo! a început anul 2016 reducând cu 15% forţa de muncă. Apoi, compania a recunoscut două atacuri cibernetice care au afectat peste un miliard de utilizatori. Atacurile au generat incertitudini asupra achiziţiei care ar fi urmat să fie realizată de Verizon. Acţiunile companiei au scăzut cu 14% de la cel mai înalt punct atins în septembrie, înainte de a mărturisi primul atac asupra conturilor utilizatorilor.

Samsung s-a confruntat în 2016 cu mari probleme, compania fiind nevoită să cheme milioane de smartphone-uri Galaxy Note7 după ce dispozitivele au început să ia foc sau să explodeze. Apoi, aceasta s-a oferit să înlocuiască telefoanele cu altele care ar fi fost sigure, dar care s-au dovedit că erau şi ele predispuse să ia foc.

Compania a fost nevoită să oprească producţia modelului Note7, ceea ce a dus la pierderi de miliarde de dolari în profit şi capitalizare, dar a afectat semnificativ şi reputaţia. Mai mult, firma a fost nevoită să recheme trei milioane de maşini de spălat deoarece prezentau risc de explozie. Acţiunile Samsung au avut de suferit în urma incidentului Note7, dar şi-au revenit, ajutate de anunţul făcut de companie prin care susţinea că îşi va revizui structura.

Twitter a început anul 2016 cu un preţ scăzut al acţiunilor, recunoscând, la finalul lui 2015, că pierde utilizatori. Compania a anunţat că va elimina sute de locuri de muncă şi că va renunţa la aplicaţia video Vine. 

Acţiunile Twitter au fluctuat în 2016 pe fondul speculaţiei că firma va fi cumpărată. În prezent, acţiunile sunt în scădere cu 20% faţă de începutul anului.

Urmărește Go4IT.ro pe Google News
Adrian Popa
Adrian Popa
Adrian Popa este coordonator al site-urilor Go4it.ro și Go4games.ro. Are 17 ani de experiență în presa centrală și a debutat ca jurnalist specializat pe economie/piețe financiare. Înainte de a ajunge la Grupul de presă Gândul, Adrian a fost redactor-șef la Mediafax.ro și Gandul.ro (fostul ... citește mai mult