Crucial, adio? Micron renunță la produsele pentru gameri

Crucial, adio? Micron renunță la produsele pentru gameri
DDR4 facing right on black background

Micron a anunțat că va renunța la afacerile sale cu produse Crucial, pentru consumatori, ceea ce marchează o lovitură semnificativă pentru acest segment.

Compania va muta producția de memorii și componente de stocare a datelor către sectorul de inteligență artificiale deoarece acesta este mai „profitabil”, ceea ce înseamnă sfârșitul produselor Crucial, o marcă mai ales pentru gaming.

De asemenea, decizia companiei subliniază cererea tot mai mare de memorie care vine din sectorul inteligenței artificiale.

Micron renunță la afacerea cu produse Crucial

Compania a anunțat că va ieși din afacerea cu produse Crucial pentru consumatori, și va renunța inclusiv la vânzarea de produse Crucial către principalii retaileri, comercianți online și distribuitori din întreaga lume.

Însă, Micron va continua livrările de produse Crucial de consum prin canalul de consum până la sfârșitul celui de-al doilea trimestru fiscal (februarie 2026), a anunțat compania într-un comunicat de presă.

Compania va colabora cu partenerii și clienții pe parcursul acestei tranziții și va oferi servicii de garanție și asistență continuă pentru produsele Crucial. Micron va continua să sprijine vânzarea produselor sale către clienții din canalul comercial la nivel global.

„Creșterea manifestată pe segmentul centrelor de date, bazate pe inteligență artificială, a dus la o creștere bruscă a cererii de componente și dispozitive de memorie și stocare. Micron a luat decizia de a ieși din afacerea cu produse de consum Crucial pentru a îmbunătăți oferta și asistența pentru clienții săi mari, strategici, din segmentele cu creștere rapidă.

Datorită unei comunități pasionate de consumatori, marca Crucial a devenit sinonimă cu leadershipul tehnic, calitatea și fiabilitatea produselor de memorie și stocare de ultimă generație. Dorim să le mulțumim milioanelor noastre de clienți, sutelor de parteneri și tuturor membrilor echipei Micron care au susținut călătoria Crucial în ultimii 29 de ani.”

Sumit Sadana, EVP și Chief Business Officer, Micron Technology

Concentrându-se pe segmentele principale de întreprindere și comerciale, Micron își propune să îmbunătățească performanța afacerii pe termen lung și să creeze valoare atât pentru clienții strategici, cât și pentru părțile interesate.

Micron intenționează să reducă impactul asupra membrilor echipei ca urmare a acestei decizii de afaceri prin oportunități de redistribuire în pozițiile deschise existente din cadrul companiei, a mai anunțat producătorul de memorii.

Producătorii de memorii se orientează către un segment mai profitabil

Micron va continua să satisfacă cererea până în trimestrul 2 al anului viitor, dar după aceea, toată producția de DRAM va fi alocată clienților din segmentul de inteligență artificială. Pe acest segment, cererea de componente de memorie și stocare a datelor este în creștere puternică.

În prezent, furnizorii de servicii de comunicații și giganții tehnologici sunt dispuși să plătească o „primă” pentru alocările de producție de DRAM, motiv pentru care companii precum Micron ies din domeniul consumer pentru a-și asigura profitabilitatea.

Pentru gameri, este o veste dezamăgitoare, dar reflectă starea actuală a industriei. Nu doar Micron, ci atât Samsung, cât și SK Hynix, vizează profitabilitatea „pe termen lung” în detrimentul ofertei echilibrate către sectoarele de consum/inteligență artificială.

Crucial

Urmărește Go4IT.ro pe Google News
Răzvan Crăciun
Răzvan Crăciun
Cu o experiență de aproape 30 de ani în presă, în luna mai 2025 am ajuns din nou în domeniul care m-a pasionat de la început - IT. Cea mai lungă perioadă (mai mult de 15 ani) am petrecut-o la agenția de presă Mediafax, unde am trecut prin piața de capital și IT. Am publicat și în Ziarul ... citește mai mult