15 minute cu trenul până la mare!

15 minute cu trenul până la mare!

Bucureşti Nord – Constanţa. 225 de km. Şinele de cale ferată se
dilată la 50 de grade Celsius. Se impun restricţii de viteză.
Drumul până la mare durează aproape cinci ore. Acesta este
scenariul binecunoscut din România. În China în
schimb, se pregăteşte construirea
unei infrastructuri
maglev
ce va
permite trenurilor să circule cu viteze uimitoare de până
la 1000 Km/h
, ceea ce înseamnă că 250 de Km vor fi
parcurşi în nici mai mult nici mai puţin de 15 minute. Incredibil
dar adevărat!

Infrastructura maglev este utilizată cu succes în Japonia şi
Coreea de Sud. Aceeaşi tehnologie va fi folosită şi în China, cu
deosebirea că aici trenurile vor cirula prin tuneluri
vidate
, amplaste sub pământ, obţinându-se astfel un
coeficient aerodinamic perfect: zero. Costul unui
kilometru
de tunel este de 3 milioane de
dolari
.


Lucrările se estimează a fi gata în maximum trei ani, dar până
se va ajunge la viteza de 1000 Km/h ar putea dura chiar şi 10 ani.
Până atunci, chinezii vor trebui să se mulţumească cu „doar” 600
Km/h.

Un simplu calcul ne arată că o astfel de infrastructură pe ruta
Bucureşti Nord – Constanţa ar costa 675 mil. $. De ce acest calcul?
Dintr-un singur motiv: hoţia din România. Când te
gândeşti că Necolaiciuc, fostul director al CFR, a risipit
700 de milioane de Euro de la Compania Naţională
de Căi Ferate, iar la fel ca el mulţi alţii s-au îmbogăţit în mod
fraudulos, te mai miri că trenurile din România au ajuns la nivelul
celor din vestul sălbatic? Te mai miri că suntem o ţară
fără drumuri, fără nimic?

Citeşte şi:
Weekend la mare. Cu ce mergem, cât timp facem şi cât ne
costă?