Ochelarii inteligenți care promit vindecarea miopiei, creați de un producător japonez

Autor: Aurelian Mihai 30.01.2021
Ochelarii inteligenți care promit vindecarea miopiei, creați de un producător japonez

Promițând nimic mai puțin decât vindecarea miopiei fără intervenție chirurgicală, compania japoneză Kubota Pharmaceutical Holdings a creat o pereche de ochelari inteligenți capabili să proiecteze pe retina purtătorului o imagine special modificată pentru a forța corectarea erorii de refracție care provoacă miopia.

Intenționat pentru piața din Asia, unde mulți oameni se luptă cu miopia, dispozitivul numit Kubota Glasses ar trebui purtat între 60 și 90 de minute zilnic pentru obținerea rezultatului promis.

Kubota Pharmaceutical nu a dezvăluit detalii exacte despre modul în care funcționează dispozitivul. Prin alte studii clinice, compania încearcă să determine cât durează efectul terapeutic după ce utilizatorul a purtat dispozitivul și câte zile ar trebui să dureze o „tratamentul” pentru a obține corecția permanentă a miopiei.

Vindecarea miopiei, posibilă fără intervenție chirurgicală prin purtarea unui dispozitiv special

Explicată în termeni cât mai simplii, miopia este rezultatul poziționării corneei o distanță prea mare de retină, astfel încât focalizarea imaginii se produce puțin mai în față decât ar trebui. Rezultatul este vederea neclară, mai ales la observarea obiectelor aflate în plan îndepărtat. Problema poate fi corectată cu ajutorul ochelarilor de vedere sau intervenind direct pentru modificarea formei corneei folosind chirurgie laser. De regulă, doar a doua variantă oferă o îmbunătățire imediată și de durată a vederii.

vindecarea miopiei

În schimb, ochelarii inteligenți creați de producătorul japonez încercă să determine corectarea formei generale a ochiului prin afișarea prelungită a unei imagini pe care posesorul încearcă să o focalizeze, efortul depus antrenând anumite grupe de mușchi.

Asiaticii sunt predispuși la miopie. Dintre persoanele în vârstă de 20 de ani și mai puțin, 96% dintre sud-coreeni, 95% din japonezi, 87% din Hong Kong-uri, 85% din taiwanezi și 82% din singapureni sunt afectați de această afecțiune, potrivit Kubota. Compania cu sediul în Tokyo anunță că desfășoară teste și cu un grup de 25 voluntari din Statele Unite, evaluând beneficiile terapeutice ale acestui produs în anticiparea unei lansări internaționale.