Cum arată un meci Federer vs Federer? Software-ul AI care generează meciuri de tenis virtuale

Autor: Cătălin Niţu 17.08.2020
Cum arată un meci Federer vs Federer? Software-ul AI care generează meciuri de tenis virtuale

În ultimii câțiva ani, procesarea foto și video prin intermediul inteligenței artificiale a atins o performanță surprinzătoare. De la tehnologia Deep Fake, care permite schimbarea feței unui personaj dintr-o filmare cu oricare altă față, sau modul de fotografiere nocturn de pe smartphone-uri, care transformă noaptea în zi, este destul de clar că AI-ul este o parte din viețile noastre și că va fi din ce în ce mai dezvoltat în viitor. Iată de exemplu, o nouă utilizare a manipulării video prin AI: realizarea de meciuri de tenis virtuale între jucători reali.

Soluția dezvoltată la Universitatea Stanford analizează meciuri reale și generează meciuri virtuale

Cercetătorii de la Universitatea Stanford au dezvoltat un algoritm AI numit Vid2Player, care poate genera meciuri de tenis automat, folosind materiale video din meciurile precedente ale jucătorilor. Sistemul este destul de inteligent pentru a putea învăța și folosi strategiile și stilurile de joc ale sportivilor pe care îi „studiază”. De asemenea, dispune de un sistem inteligent de manipulare video, care face tranziția de la o stare la alta a jucătorului greu de observat.

Rezultatele sunt impresionante, însă nu perfecte. Este evident că totul este realizat folosind materiale video din meciurile mai vechi, însă faptul că meciurile sunt credibile cel puțin la nivel de bază ar trebui să fie o dovadă a puterii acestei tehnologii. În viitor, aceste clipuri vor fi din ce în ce mai greu de deosebit de filmările reale din meciuri. În exemplele publicate de Stanford îi putem vedea pe Novac Djokovic, Roger Federer și Serena Williams. Interesant este că poți să îi pui să joace în orice combinație prin intermediul acestui AI.

De exemplu, poți face meciuri în oglindă, în care Federer joacă împotriva lui Federer, sau meciuri mixte între sportivi de genuri diferite. De altfel, tot sistemul este dinamic, deci poți interveni oricând pentru a controla unde va trimite jucătorul virtual mingea la următoarea lovitură.

Sunt totuși câteva aspecte care ar putea fi îmbunătățite la nivel vizual, pentru a crea o iluzie perfectă: decuparea personajelor este uneori slabă, în timp ce jucătorii și mingea nu au umbre pe teren. De asemenea, spectatorii și restul persoanelor de pe teren și din jurul lui sunt statice. Acestea sunt însă probleme de nuanță, care pot fi rezolvate probabil mai ușor în timp. Problema principală, adică comportamentul controlat de AI al jucătorilor, a fost în mare parte rezolvată.

sursa: Engadget