„Spotlight Moments” de la YouTube: Cum AI-ul transformă modul în care vedem reclamele

16.10.2023

YouTube a dezvăluit astăzi utilizarea unei noi tehnologii bazate pe Inteligența Artificială (AI), destinată pentru a ajuta brandurile să realizeze campanii legate de  momente culturale speciale.

Noua funcție, denumită „Spotlight Moments”, folosește AI pentru a identifica automat cele mai populare videoclipuri YouTube asociate unui anumit moment cultural, cum ar fi Halloween, o gală majoră precum Oscarurile sau un eveniment sportiv.

Principalul obiectiv al acestei inițiative este de a permite advertiserilor să difuzeze reclame pe videoclipuri care se referă la un anumit subiect sau eveniment, pe un canal YouTube personalizat. Acest canal va conține playlist-uri actualizate dinamic, bazate pe relevanța culturală.

Utilizatorii sunt deja familiarizați cu produsele Google bazate pe AI, cum ar fi chatbot-ul Bard sau experiența de căutare integrată SGE.

YouTube a introdus o serie de campanii bazate pe inteligența artificială

De asemenea, YouTube a introdus și alte campanii bazate pe AI, cum ar fi Video Reach și Video View, care profită de potențialul inteligenței artificiale. Rezultatele au fost impresionante: campaniile Video Reach au avut o acoperire cu 54% mai mare și un CPM cu 42% mai mic față de campaniile care au folosit doar in-stream. Campaniile Video View au generat cu 40% mai multe vizualizări și un cost-per-vizualizare cu 30% mai mic.

Desigur, AI nu este o noutate în lumea publicității, unde tehnologia de învățare automată și algoritmii au fost utilizați frecvent pentru a servi reclame și a ținti anumite audiențe. Totuși, Google se îndreaptă spre o „nouă eră”. În luna mai, compania a introdus o nou funcție în Google Ads, facilitând crearea de campanii și oferind sugestii bazate pe AI.

În plus, Google folosește AI pentru a crea automat materiale pentru reclamele de căutare, utilizând conținutul de pe pagina principală a brandului și reclamele existente pentru a elabora noi titluri și descrieri. Alături de platformele de social media Tik Tok și Instagram, YouTube reprezintă una dintre bune variante pentru publicitatea digitală.

 

Urmărește Go4IT.ro pe Google News
Vlad Ionescu
Vlad Ionescu
Pasionat de tehnologie, gaming și muzică, Vlad și-a urmat pasiunea și a devenit redactor de știri și analist Esports. A scris pentru publicații precum ProSport, Revpanda și Superpont, iar în prezent este redactor Go4IT. citește mai mult