Adevărul despre telefoanele rezistente la apă, văzut din perspectiva utilizatorului de rând

Autori: Aurelian Mihai, Liviu - Andrei Mihai 16.09.2015

Descrise ca fiind rezistente la apă şi praf, telefoanele mobile au făcut subiectul unor campanii de promovare în care sunt ilustrate scenarii de utilizare nerealiste – folosirea pentru a face poze sub apă şi chiar scufundări – neacoperite de testele de anduranţă realizate de producător.

Drept consecinţă, o parte dintre dispozitivele promovate prin reclame înşelătoare au fost returnate defecte, numărul solicitărilor pentru garanţie fiind în unele cazuri atât de mare încât reprezentanţii companiei producătoare au fost nevoiţi să publice o listă actualizată cu recomandări pentru folosirea corectă a dispozitivelor cu certificare IP68, contrazicând campaniile de promovare anterioare.

Însă problemele nu se limitează doar la producători celebrii. De o experienţă neplăcută au parte şi alţi utilizatori de telefoane mobile promovate ca fiind rezistente la apă şi praf, dar neacoperite de garanţie atunci când se defectează tocmai prin folosirea în condiţiile descrise în pliantul de prezentare. Luăm drept exemplu păţania unui cititor Go4it, posesor al unui telefon VERTIS BRAVER produs de OVERMAX:

Buna ziua, as dori sa va povestesc pe scurt povestea mea cu, VERTIS BRAVER produs de OVERMAX cu IP68

Telefonul nou in garanţie la ESD-ROM, mi-a scăpat pe plaja in apa, m-am dus la ESD-ROM care mi-au spus rezultatul… CONTACT CU LICHIDE care duce la pierderea garanţiei, spunându-mi ca apa a intrat pe la capacele de căşti sau pe la cel de alimentare… De când am  telefonul nu am folosit căştile, iar căpăcelul de la alimentare am grija sa fie închis totdeauna, de alt fel nici nu poţi sa îl laşi deschis că se agata…vina totala rezultând a fi a mea,  eu neavând cum sa dovedesc ca totul a fost in regula si nu altfel…

In final, după 3 drumuri la ei, NU au acceptat sa îl repare decât contra cost pentru 700 lei, cât costă de nou…, bineînţeles am refuzat!

Sfatul meu este următorul: daca cineva îl vrea, sa nu îl bage (scape) in apa…pentru ca va păţi exact cum am păţit si eu.

Deşi nu putem verifica povestea trimisă de cititorul nostru, înclinăm să-i dăm dreptate în privinţa modului în care de unii producători cu activitate şi în ţara noastră impun condiţii nerezonabile de acordare a garanţiei, cu scopul de a evita respectarea obligaţiilor faţă de clienţi.

Vă invităm să contribuiţi în secţiunea pentru comentarii, povestind propriile experienţe cu produse aduse la garanţie şi explicaţiile mai mult sau mai puţin rezonabile primite din partea centrelor de service, justificând eventuala respingere a solicitării pentru garanţie.