Ce este „catfishing-ul” şi de ce ar trebui să te fereşti de el pe internet

10.02.2017
Ce este „catfishing-ul” şi de ce ar trebui să te fereşti de el pe internet

Jessica Hunt, o tânără din Marea Britanie, a publicat recent pe Instagram o imagine cu ea îmbrăcată în rochie de seară în bucătărie. La scurt timp după aceea, femeia a descoperit poza modificată pe un profil fals de pe aceeaşi reţea de socializare. Practic, pe corpul ei a fost aşatat capul unei alte persoane. Aceasta este o înşelătorie online care capătă popularitate şi se numeşte „catfishing”. De obicei nu provoacă pierderi materiale, dar efectele emoţionale pot fi semnificative. 

Un catfish este cineva care pretinde a fi cineva care nu este în realitate şi foloseşte conturi false de Facebook, Tinder sau Instagram pentru relaţii online deceptive, care durează de obicei perioade lungi de timp. Motivul pentru care unii oameni fac aşa ceva pot fi mai multe: singurătate, depresie, plictiseală, răzbunare.

 

Imaginea publicată de Jessica Hunt

 

Termenul vine de la documentarul „Catfish” din 2010. În acesta, un tânăr este filmat în timp ce construieşte o relaţie online cu o tânără prin intermediul Facebook. Până la urmă el află că femeia pentru care începuse să aibă sentimente, deşi nu o întâlnise încă, ascundea multe lucruri, iar în final că nu exista. Toate imaginile publicate pe contul respectiv fals îi aparţineau unui fotomodel. 

 

Imaginea apărută pe un alt cont, în care capul a fost schimbat în Photoshop cu al altcuiva

 

În cazul în care aveţi o relaţie online (nu neaparat sentimentală) de multă vreme cu cineva, dar nu reuşiţi să aflaţi detalii mai personale din viaţa acelei persoane sau să stabiliţi o întâlnire faţă în faţă după o vreme, sunt şanse mari să fiţi o victimă a acestui fenomen. 

Urmărește Go4IT.ro pe Google News
Adrian Popa
Adrian Popa
Adrian Popa este coordonator al site-urilor Go4it.ro și Go4games.ro. Are 17 ani de experiență în presa centrală și a debutat ca jurnalist specializat pe economie/piețe financiare. Înainte de a ajunge la Grupul de presă Gândul, Adrian a fost redactor-șef la Mediafax.ro și Gandul.ro (fostul ... citește mai mult