Chrome pierde cotă de piaţă din cauza Google

02.02.2012
Chrome pierde cotă de piaţă din cauza Google

În ciuda tuturor aşteptărilor, cota de piaţă a web browser-ului Google Chrome a scăzut sesizabil în decursul lunii ianuarie, după mai mult de 14 luni consecutive de creştere susţinută.

Google Chrome VS concurenţa

De vină nu este vreo scădere a interesului din partea utilizatorilor, ci însuşi Google, compania decizând să reducă temporar rating-ul de pagină pentru Google Chrome în cadrul motorului său de căutare. Decizia luată în urma unui scandal minor avut cu o companie independentă de publicitate, afectează în mod direct felul în care referirile la browserul Google Chrome apar în paginile cu rezultate ale motorului de căutare.

Aparent, Google a ales o strategie nu tocmai cinstită pentru promovarea web browser-ului său, plătind mai mulţi bloggeri pentru a scrie articole favorabile la adresa Google Chrome, gest prin care compania şi-a încălcat propriile reguli referitoare la promovarea link-urilor sponsorizate. Odată ce aceste practici au fost demascate, Google a încercat să-şi repare imaginea tratându-şi propriul produs – Google Chrome, după aceleaşi reguli pe care le aplică şi altor companii care plătesc pentru a fi promovate în paginile motorului de căutare. Decizia de a reduce ranking-ul de pagină pentru Google Chrome nu este însă una permanentă, măsura urmând să expire după 60 de zile.

Deşi temporară, măsura luată de Google a reuşit să pună web browser-ul Chrome pe un trend negativ, cu o cotă de piaţă redusă de la 19.11% în luna decembrie, la 18.94% în ianuarie. O parte dintre utilizatorii pierduţi de Google Chrome au fost „interceptaţi” de Internet Explorer, care a crescut în aceiaşi perioadă cu 1.1%, ajungând la o cotă de piaţă de 52.96%.

Totuşi, dacă luăm în calcul un interval de timp ceva mai mare, cuprins între lunile noiembrie 2010 şi decembrie 2011, cota de piaţă pentru Google Chrome a crescut de la 9.57% la 19.11%, în timp ce Internet Explorer a scăzut de la 60.35% la doar 52.96% către sfârşitul anului.

Firefox este poate cel mai năpăstuit, reuşind să scadă doar luna trecută cu aproape 1%, rămânând o cotă de piaţă de 20.88%.

Google Magic

Lăsând procentajele la o parte, scăderea în popularitate înregistrată de Google Chrome nu face decât să demonstreze importanţa pe care o au serviciile interconectate în promovarea unui produs, mai ales atunci când toate aceste servicii (Google Search, Google+, Gmail) sunt deţinute de aceiaşi companie iar resursele lor sunt complet la discreţia acesteia.