Cu noul YouTube mobile, Google ia la şuturi Apple

Cu noul YouTube mobile, Google ia la şuturi Apple

YouTube mobile, versiunea mobilă a celui popular site de
videosharing, are o nouă versiune cu foarte multe facilităţi. Ca să
vă faceţi o idee despre popularitatea acestui site, trebuie spus că
versiunea pentru telefoane mobile redă zilnic peste 100 de milioane
de clipuri.

Noua versiune reprezintă cel mai mare upgrade pe care m.youtube.com îl primeşte
de la lansare. Cele mai importante caracteristici, aşa cum le
descrie Google, sunt:

  • Este foarte rapid, având la bază HTML5
  • Noua interfaţă este optimizată pentru touchscreen, cu elemente
    mai mari
  • Include funcţii importate de la versiunea de desktop precum
    sugestii pentru căutare sau crearea playlist-urilor
  • Face posibilă actualizarea mai rapidă, astfel
    încât noile facilităţi ale site-ului de desktop să apară în scurt
    timp şi în cadrul versiunii mobile

Altfel spus, noua versiune de YouTube mobile este mai puternică
decât orice aplicaţie de iPhone, Android sau orice alt sistem de
operare pentru telefoane mobile.

La suprafaţă, noua versiune de YouTube mobile este făcută pentru
a oferi utilizatorilor o experienţă mai bună. Dar ce stă de fapt în
spatele acestei noi versiuni? Este foarte simplu: Google atacă
direct Apple.

YouTube mobile este unul dintre cele mai mari, dacă nu este
chiar site-ul mobile cu cel mai mare trafic. Asta se traduce în
mulţi bani făcuţi din reclame. O aplicaţie de iPhone ar fi permis
Apple să implementeze propriul sistem de reclame şi să culeagă
roadele. Un site mobile, precum noua versiune, păstrează veniturile
în visteria Google. Fără Apple, ca intermediar.

Filosofia este simplă: faci un produs bun şi câştigi
foarte mulţi bani
. Aşa, toată lumea este fericită. Mai
puţin Steve Jobs, în acest caz.