DuckDuckGo, serviciul de căutare care nu colectează date personale, depășește 100 de milioane de căutări pe zi

Autor: Cătălin Niţu 19.01.2021
DuckDuckGo, serviciul de căutare care nu colectează date personale, depășește 100 de milioane de căutări pe zi

Discuțiile din mediul online, în special cele în jurul rețelelor de socializare și conturilor online, se concentrează în ultima perioadă în jurul intimității datelor personale. În timp ce Google, Facebook și alte astfel de servicii oferă foarte puțină „libertate” utilizatorilor în legătură cu datele pe care le pot oferi de bunăvoie, apar alternative care promit să nu colecteze date. De exemplu, DuckDuckGo, alternativa la motorul de căutare Google, se bucură de o creștere semnificativă, atingând un nou record de căutări zilnice.

DuckDuckGo oferă o alternativă cu accent pe intimitatea datelor la Google

Motorul de căutare DuckDuckGo promite că nu colectează datele utilizatorilor și că nu le vinde mai departe în scopuri comerciale. De asemenea, activitatea utilizatorilor în căutări nu este monitorizată, deci tot ce caută ar trebui să fie privat, iar informațiile introduse pe site-ul serviciului nu vor fi folosite pentru a livra reclame în mediul online.

De aceea, probabil, DuckDuckGo a reușit să atingă un record de peste 100 de milioane de căutări într-o singură zi, după ce în ultimele câteva luni beneficia de 65,2 milioane de căutări zilnice în medie. Recordul a fost stabilit pe 11 ianuarie, iar acum media se ridică undeva la 91 de milioane de căutări pentru primele două săptămâni din 2021.

Conform Kamyl Bazbaz, vice președintele DuckDuckGo, creșterea serviciului de căutare are loc organic, prin recomandările utilizatorilor, iar acesta este disponibil pe platformele mobile sub formă de aplicație, poate fi setat în browsere drept motor implicit și există chiar și o extensie de Chrome care să asigure căutări rapide.

Asta nu înseamnă că DuckDuckGo este organizație non-profit. Și pe acest serviciu sunt afișate reclame, însă acestea sunt servite de alianța Yahoo-Bing, care „targetează” utilizatorii folosind date pe care le cumpără sau colectează din alte surse. În 2018, serviciul de căutare încasa 25 de milioane de dolari anual, iar în următorii câțiva ani se așteaptă o creștere la 100 de milioane de dolari, cu creșteri susținute de 30% la fiecare 12 luni. Anul trecut însă, serviciul a crescut în popularitate cu 62% față de 2019, cu 23,7 miliarde de căutări într-un singur an.

În comparație, se estimează că Google servește 3,8 milioane de căutări pe minut, adică 228 milioane pe oră și aproximativ 5,6 miliarde de căutări pe zi. În fiecare an, Google servește 2 trilioane de căutări.

sursa: Phone Arena