DuckDuckGo pierde licitația pentru alternative la Google pe Android în urma Bing și Yandex

Autor: Cătălin Niţu 01.10.2020
DuckDuckGo pierde licitația pentru alternative la Google pe Android în urma Bing și Yandex

De când a primit o amendă record din partea Uniunii Europene în 2018, Google ține licitații trimestriale pentru a lista la configurarea telefoanelor cu Android pe teritoriul țărilor din Uniune motoare de căutare alternative. Se pare însă că acest proces nu încurajează concurența pe piața de motoare de căutare, conform reprezentanților DuckDuckGo, întrucât avantajează companiile care fac mai mulți bani din căutări, exploatând datele utilizatorilor.

DuckDuckGo critică sistemul de licitații de la Google

Cea mai recentă licitație tocmai a avut loc, iar printre „câștigători” se numără Bing, cu 13 țări europene în care va fi oferit ca alternativă, GMX cu 16 țări, PrivacyWall cu 22 de țări, Yandex cu 8 țări și DuckDuckGo, cu doar 4 țări. Este de înțeles astfel de ce reprezentanții DuckDuckGo sunt supărați, întrucât nu au avut destui bani pentru a câștiga un loc în lista de configurare decât în patru țări.

De altfel, DuckDuckGo s-a dovedit a fi motorul de căutare alternativ pe care cei mai mulți utilizatori îl foloseau anterior. Unul dintre motive este pentru că nu oferă rezultate pe baza criteriilor Google, care iau în considerare căutări anterioare, interese personale și targetarea de reclame. Reprezentanții companiei spun că Google nu face decât să mimeze concurența în acest proces, câștigătorul fiind tot compania americană, care ia banii de la concurență, în timp ce serviciile sale sunt de obicei oricum cele preferate de utilizatori.

„DuckDuckGo a fost scoasă din joc pentru că alegem să nu maximizăm profiturile prin exploatarea utilizatorilor. […] Acest format de licitație încurajează companiile să liciteze pe baza așteptărilor de profit per utilizator. Pe termen lung, companiile care oferă alternative din lista de configurare vor trebui să dea majoritatea profiturilor câștigate prin această metodă către Google. […] Licitația Google încurajează motoarele de căutare să ofere intimitate mai slabă, să crească numărul de reclame și să nu doneze către cauze bune pentru că, dacă fac acele lucruri, s-ar putea să nu își permită să mai liciteze mai sus.”

sursa: TheVerge