După 20 de ani de la înregistrarea contului, unui client telecom îi va fi privat accesul la căsuţa de e-mail

Autor: Cătălin Niţu 05.07.2017
După 20 de ani de la înregistrarea contului, unui client telecom îi va fi privat accesul la căsuţa de e-mail

E-mail-ul este una dintre cele mai longevive modalităţi de comunicare prin intermediul internetului, aşa că mulţi dintre utilizatorii cu vechime au folosit aceeaşi adresă de zeci de ani. Steve Morshead, un client al operatorului telecom canadian Eastlink este obligat însă să îşi schimbe adresa pe care o foloseşte încă din 1998 pentru că încalcă regulamentul de înregistrare actualizat. Compania nu doreşte să caute metode alternative, în ciuda faptului că Morshead foloseşte această adresă pentru a accesa conturi bancare sau alte servicii online.

Nu este greu de înţeles de ce Eastlink îl obligă pe Morshead să îşi schimbe adresa de e-mail, aceasta fiind înregistrată sub numele „noreply@eastlink.ca”. Deşi în anii ’90, aceasta putea fi înregistrată fără probleme, din anii 2000 multe companii au ales acest cont pentru a trimite mesaje automate către clienţi. Eastlink spune că mesajele trimise de Morshead ar putea fi confundate cu mesaje oficiale ale companiei, care pot induce în eroare.

Pe date de 7 iunie, Morshead a primit o notificare care îl antenţiona că are 30 de zile să creeze un nou cont de e-mail, compania oferind posibilitatea de a transfera tot conţinutul căsuţei curente într-una nouă. Desigur, clientul nu doreşte acest lucru, întrucât a folosit în ultimii 20 de ani această adresă de e-mail pentru a înregistra nenumărate conturi pe tot felul de platforme online, fiind aproape imposibil să găsească toate conturile pe care le deţine şi să le schimbe. Mai grav este că odată ce accesul la căsuţa „noreply” îi va fi restricţionat, recuperarea parolelor pentru conturile mai vechi va fi imposibilă.

Morshead se plânge în special de tratamentul companiei Eastlink, care nu a arătat nicio simpatie şi nici nu a încercat să caute o metodă alternativă de a soluţiona problema, înştiinţarea fiind finală, iar schimbarea condiţiilor de mutare imposibilă. Acesta a depus o plângere către CCTS (Commisioner for Complaints for Telecommunications Services), o entitate independentă non-profit care mediază conflicte între clienţi şi companiile telecom. Din păcate, cazul său ar putea să nu fie soluţionat înainte de data de 7 iulie când va fi privat de acces la căsuţa sa de e-mail.

CCTS face eforturi pentru a amâna această dată, Morshead fiind în procesul de a-şi vinde casa, ofertele şi discuţiile cu posibili clienţi fiind realizate prin intermediul e-mail-ului. Deşi este conştient că probabil îşi va pierde accesul la contul său de e-mail înregistrat în urmă cu 19 ani în urmă, Morshead doreşte să aducă în atenţia publică faptul că adresele de e-mail nu ne aparţin şi putem pierde accesul la ele în orice moment şi din orice motiv.