Facebook ar putea permite și utilizatorilor Instagram să includă link-uri în postările distribuite

Autor: Aurelian Mihai 14.09.2020
Facebook ar putea permite și utilizatorilor Instagram să includă link-uri în postările distribuite

Pozele distribuite pe Instagram vor putea conține și link-uri adăugate, însă nu toată lumea va dori să acceseze această funcție.

Una dintre principalele diferențe între Instagram și alte rețele de socializare este modul de postare centrat pe imagini, la care ceilalți utilizatori pot doar să lase impresii și comentarii text, fără link-uri adăugate. În mod convenabil pentru proprietarul Facebook, acest mod de prezentare a deschis și oportunități foarte lucrative de business, cum ar fi deschiderea unei noi secțiuni Shopping unde vânzătorii recunoscuți își pot vinde produsele în schimbul unui comision plătit rețelei de socializare.

Însă majoritatea utilizatorilor au învățat să ocolească această limitare folosind expresia „Link in bio”, sugerând vizitatorilor să le acceseze pagina de profil, singurul loc unde Instagram permite atașarea unui singur link, gratuit. Problema este că strategia nu funcționează la fel de bine dacă încerci să vinzi mai multe produse simultan și oricum, este ineficient să direcționezi vizitatorii dintr-o parte în alta pentru o informație ce ar trebui să fie la vedere.

Link-uri în postările Instagram, doar dacă plătești

Adevărata întrebare este cum ar putea permite Facebook inserarea de link-uri în postările de pe Instagram, fără să compromită secțiunea de cumpărături și modelul de business bazat pe comisioane? Taxând fiecare postare cu link adăugat, desigur.

„Inovația” este descrisă într-un brevet Instagram publicat pe data de 8 septembrie, în care Facebook ilustrează ecranul de dialog ce ar urma să fie afișat utilizatorilor, atunci când încearcă să adauge un link în descrierea postărilor.

Astfel, sistemul de taxare pere că va funcționa per postare, în limita uni singur link introdus. Suma de 2 dolari este cu siguranță doar un exemplu oferit în contextul descrierii din brevet, valoarea reală urmând să fie aflată mai târziu. Cert este că în exemplu este precizat un link extern, ceea ce înseamnă că taxa cerută de Instagram va fi cel mai probabil o sumă fixă, care nu ține cont de numărul de articole vândute cu ajutorul link-ului respectiv.

Dacă Facebook decide să implementeze noua funcție Instagram în curând, probabil că efectul asupra micilor vânzători care-și desfășoară activitatea cu ajutorul Instagram va fi semnificativ, aportul rețelei de socializare în vânzările realizate crescând semnificativ.