Noua interfaţă Facebook cu design modern şi dark mode este disponibilă oficial

Autor: Aurelian Mihai 11.05.2020
Noua interfaţă Facebook cu design modern şi dark mode este disponibilă oficial

Interfaţa numită „FB5” sau „The New Facebook” promite să repare toate problemele pe care site-ul din prezent le avea, în special la categoria viteză de utilizare.

Promisă în urmă cu un an, noua interfaţă web pentru reţeaua de socializare, accesibilă de pe desktop, a depășit faza de testare și este pe cale să o înlocuiască pe cea cu care ne-am obișnuit până acum.

Anunțată în cursul lunii de vineri, noua „experiență web pentru Facebook” este „mai rapidă, mai ușor de utilizat și mai odihnitoare pentru ochi”, dacă optăm pentru stilul de afișare Dark.

Facebook Dark Mode este, într-adevăr, schimbarea cel mai ușor de sesizat, însă modificările aduse stilului de interfață sunt cel puțin la fel de importante. Încă de la secțiunea News Feed se face remarcat un stil de interfață minimalistă, care lasă mai mult spațiu gol suficient pe coloanele din stânga și dreapta, punând totodată accent pe folosirea unor icon-ri mai mari mai mari și bară de meniu care ușurează accesul la diferitele secțiuni ale aplicației.

Pentru activare Facebook Dark Mode urmează pașii următori:

  1. Click pe săgeata îndreptată în jos, aflată în dreapta barei de meniu superioare, pentru a accesa meniul  Settings.
  2. Click pe „Switch to new Facebook.”
  3. Faceți clic pe aceeași săgeată în jos și bifează modul Dark de la oprit la activ

Potrivit declarațiilor oferite de către dezvoltatorii Facebook la ediția de anul trecut a conferinței F8, scopul noii interfețe este să atragă utilizatorii care folosesc versiunea desktop și către secțiunile pe care utilizatorii de mobil le vizitează frecvent: Events, Groups, Messaging. Chiar dacă News Feed-ul rămâne important, administratorii Facebook recunosc că secțiunea este în prezent dominată de postări din categoria junk, selectate în baza unor algoritmi care nu mai țin pasul cu paginile de pe care este distribuit conținut de calitate îndoielnică.

În realitate, oamenii se retrag tot mai mult în grupuri private și mesagerie, pentru mulți, utilitatea de bază a Facebook rămânând cea organizarea a evenimentelor cu prietenii și păstrarea legăturii cu contacte de serviciu sau cunoștințe mai îndepărtate.

Anunțată încă de a acum câteva luni, schimbarea este mai profundă decât se vede la nivelul interfeței compania lui Mark Zuckerberg punând mai mult accent pe produse care țin de confidențialitate și inovație. Deși încă funcționează cu utilizatorii din grupele superioare de vârstă, strategia axată pe captivarea utilizatorilor cu conținut pe teme politice și partizanat nu are priză și la publicul tânăr, care-și petrece deja majoritatea timpului pe Instagram, Twitch, YouTube și alte platforme mai puțin rigide în privința modalităților de exprimare.

Astfel, „noul” Facebook reflectă schimbarea priorităților companiei, mai mult către secțiunea video din News Feed (motivată în parte și de faptul că reclamele video sunt mai profitabile) și ușurința accesului la evenimente, grupuri și noul panou Messenger.

Tags: