Facebook Messenger, de la mesagerie la o platformă complexă de comunicare

Autor: Dorian Prodan 20.03.2015
Facebook Messenger, de la mesagerie la o platformă complexă de comunicare

Facebook Messenger a stârnit reacţii negative vehemente atunci când s-a transformat dintr-un modul integrat într-o aplicaţia dedicată pentru telefoane sau tablete, însă utilizatorii s-au adaptat, iar reţeaua de mesagerie Facebook a rămas una dintre cele mai mari. Conform TechCrunch, pasul următor va fi transformarea acestei reţele de mesagerie într-o platformă online capabilă să ofere mai mult decât convorbiri text, voce sau transfer de fişiere.

La sfârşitul anului trecut, Facebook Messenger a avut 500 de milioane de utilizatori pe lună, reţeaua de mesagerie Facebook fiind depăşită doar de către WhatsApp şi QQ. În timp ce Facebook se descurcă din ce în ce mai bine cu monetizarea reţelei de socializare, Messenger nu a fost încă suficient exploatat, însă acest lucru se va schimba în luni şi anii care vor veni.

Conform unor surse anonime multiple citate de către TechCrunch, în cadrul conferinţei F8 de săptămâna viitoare, Facebook va anunţa o serie de instrumente noi care vor permite partenerilor săi să creeze extensii pentru actuala platformă Messenger. Facebook a experimentat deja pe cont propriu cu o serie de servicii suplimentare oferite în cadrul Facebook Messenger, cel mai recent exemplu fiind transferul de bani, însă includerea unor furnizor de conţinut sau servicii externi ar permite extinderea facilităţilor oferite în direcţii noi.

Modelul pe care Facebook doreşte să-l implementeze a fost deja testat cu succes de reţelele de mesagerie similare din Asia precum WeChat sau Line, acestea devenind în timp adevărate ecosisteme online cu facilităţi multiple. Astfel, aceste reţele le oferă utilizatorilor posibilitatea de a face cumpărături, de a primi actualizări din partea unor conturi oficiale importante, de a transfera mai multe tipuri de conţinut sau de a se juca împreună.

Conform surselor citate de TechCrunch, Facebook se va concentra pentru început doar pe partajarea mai bogată de conţinut, însă extinderea în domeniul comerţului electronic nu este exclusă în cazul în care dezvoltatorii de servicii online vor fi interesaţi de noua platformă de comunicare.

Tags: