Facebook penalizează articolele înşelătoare

Autor: Cătălin Niţu 26.08.2014
Facebook penalizează articolele înşelătoare

Facebook a început să modifice algoritmul din News Feed pentru a oferi mai mult conţinut relevant. Astfel, mesajele considerate de mulţi „spam”, care te îndeamnă să accesezi un link pentru a citi o ştire sau pentru a vedea o imagine vor fi monitorizate, iar în funcţie de comportamentul utilizatorilor, noul cod va decide dacă va propaga sau nu respectivul articol.

Atunci când un astfel de mesaj este publicat, Facebook va verifica în cât timp se întorc utilizatorii pe reţeaua de socializare, câte click-uri se dau şi câte like-uri sau comment-uri primeşte. În funcţie de aceşti parametri, algoritmul poate depista dacă mesajul este un aşa-numit „clickbait” (articol cu titlu înşelător) sau dacă este într-adevăr un articol ce merită răspândit către mai multe fluxuri de ştiri.

De asemenea, Facebook va prioritiza mesajele care primesc link-uri directe, cu casetă de preview. În acest fel utilizatorii pot vedea şi o parte din conţinutul articolului înainte de a da click. Cu toate acestea însă, există deja metode de a modifica acea casetă de preview, întrucât atât imaginea afişată, cât şi titlul sau corpul textului pot fi editate de către editorii paginilor.

Vom vedea în săptămânile care urmează dacă aceste noi modificări ale News Feed-ului vor aduce sau nu conţinut relevant pentru gusturile utilizatorilor. Cei care ar trebui să ia aceste informaţii în serios sunt administratorii de pagini de Facebook, care vor trebui să se adapteze la noile reguli dacă doresc să îşi păstreze expunerea pe reţeaua de socializare a lui Mark Zuckerberg.