Google trece la blocarea website-urilor care folosesc reclame înşelătoare

Autor: Aurelian Mihai 05.02.2016
Google trece la blocarea website-urilor care folosesc reclame înşelătoare

Google extinde filtrul Safe Browsing, implementat ca metodă de prevenire a infectărilor cu malware de către website-uri compromise, pentru a bloca şi acele pagini unde sunt folosite mesaje sau reclame înşelătoare, cu scopul de a păcăli vizitatorii în a instala aplicaţii nedorite.

Filtrul Safe Browsing a fost implementat pentru a opri accesul la website-uri folosite în activităţile de phishing (furtul datelor personale prin deturnarea vizitatorilor către clone ale unor pagini legitime), respectiv website-uri cunoscute pentru instalarea de malware (deghizat în software legitim – programe antivirus, sau plugin pentru accesarea de conţinut media). Însă acestea nu sunt singurele ameninţări de care trebuie să ne protejăm.

Mult mai greu de detectat este conţinutul încorporat chiar în structura paginii, deghizat în meniuri sau butoane inofensive folosite pentru descărcarea de conţinut sau activarea anumitor elemente din pagină.

Prinzând în capcană vizitatorii neexperimentaţi, un banner deghizat într-un fals buton Download şi plasat chiar lângă download-ul legitim poate fi mai atrăgător decât link-ul real, crescând substanţial probabilitatea de infectare. Reţeta funcţionează la fel de bine şi cu banner-ul deghizat în buton Play, plasat lângă sau chiar suprapus peste playerul media integrat în pagină.

Google trece la blocarea website-urilor care folosesc reclame înşelătoare

Activ în versiunea pentru Desktop şi cea de Android, filtrul Safe Browsing va proteja de acum utilizatorii Chrome/Firefox/Safari şi în faţa acestor ameninţări, oprind accesul la website-ul respectiv cu un mesaj de avertizare arătat pe tot ecranul.

Google doreşte ca astfel să pună presiune asupra administratorilor de website-uri să renunţe la folosirea metodelor de promovare înşelătoare, sub perspectiva scăderii drastice a numărului de vizitatori. Desigur, există şi posibilitatea ca anumite website-uri să fie compromise cu reclame provenite din surse externe, în acest caz Google emiţând mai întâi avertismente temporare, dând proprietarilor posibilitatea să corecteze problema semnalată.