În curând, postarea de poze photoshop-ate în rețelele de socializare ar putea fi oprită cu mesaje de avertizare

Autor: Aurelian Mihai 14.08.2020
În curând, postarea de poze photoshop-ate în rețelele de socializare ar putea fi oprită cu mesaje de avertizare

Foarte răspândită în rețele precum Instagram, practica distribuirii de poze în care aparența fizică a protagoniștilor este modificată cu aplicații de tip photoshop, pentru a convinge urmăritorii de calități și trăsături fizice care pur și simplu nu există ar putea fi, nu interzisă, ci descurajată prin etichetarea vizibilă a imaginilor alterate.

Pornită de Adobe, Content Authenticity Initiative este o încercare de a reduce numărul de imagini modificate care circulă online. Potrivit dezvoltatorului Adobe, tehnologia va folosi etichetarea câmpului metadata și criptografie pentru a ajuta publicul să atribuie în mod corespunzător și să verifice autenticitatea imaginilor, videoclipurilor și a altor conținuturi.

Tehnologia dezvoltată de Adobe, soluție de viitor cu slabe efecte asupra conținutului actual

Tehnologia va debuta mai întâi pe Behance, o rețea de socializare special adresată profesioniștilor creativi. Photoshop va adăuga tag-uri imaginilor create de utilizatori, care vor oferi informații despre originile lor. Aceste etichete vă pot spune cine a fost fotograful original al unei imagini, respectiv când și unde a fost făcută fotografia. Aceste detalii vor fi semnate criptografic pentru a confirma autenticitatea.

Inițiativa celor de la Adobe ar putea ajuta într-o bună zi și rețele de socializare precum Twitter, Instagram și Facebook, consolidând sistemele automatizate folosite deja pentru a evidenția imagini înșelătoare.

În scenariul tipic al unui Fake News, oamenii încep să distribuie poze cu un eveniment nefericit, printre aceștia intervenind și persoane rău intenționate sau preocupate de senzațional, distribuind poze modificate ca și cum ar reda realitatea de la fața locului. Noua tehnologie ar putea face mult mai dificilă răspândirea imaginilor neautentice.

Problema este că noul sistem pentru validarea autenticității imaginilor nu poate fi eficient decât dacă este adoptat la scară largă, atât de către dezvoltatorii programelor pentru editare imagine, cât și de producătorii tuturor modelelor de camere foto aflate în circulație. În primă fază, simbolul autentic garantat cu semnătură criptografică va putea fi folosit doar pentru a spori nivelul de încredere în autenticitatea unei anume imagini, multe alte poze obținute folosind camere foto de generație mai veche circulând fără semnătură digitală, chiar dacă acestea sunt de fapt nemodificate.

Tags: