Instagram adaptează funcția de căutare după modelul TikTok

Autor: Aurelian Mihai 29.08.2021
Instagram adaptează funcția de căutare după modelul TikTok

Instagram anunță un nou model pentru funcția de căutare, disponibil în aplicațiile pentru platforme mobile, care favorizează sugestii pentru poze și clipuri video relevante pentru expresia de căutare folosită. Astfel, afișarea rezultatelor care vizează conturi de utilizator, hashtag-uri și locații devine mai puțin importantă.

Funcționalitatea, încă în curs de implementare, ar trebui să înlesnească descoperirea mai multor postări relevante pentru termenii de căutare folosiți, returnând rezultate după modelul TikTok.

Sub formula actuală, atunci când inițiezi o căutare pe Instagram, rezultatele obținute cuprind mai întâi conturi de utilizator ale căror postări s-ar putea potrivi criteriilor tale, urmate de #hasgtag-uri relevante pentru tema respectivă. Astfel, chiar dacă tu cauți după un anume tip de conținut, lista cu rezultate nu cuprinde poze sau clipuri video relevante pentru termenii de căutare folosiți.

Ceea ce dorește Instagram este să arate poze și clipuri video despre exact ceea ce cauți, ajutând utilizatorii să descopere conținut nou ce ar putea fi interesant pentru ei:

”De asemenea, îmbunătățim rezultatele căutării pentru explorare. De exemplu, o căutare pentru „spațiu” vă arăta fotografii și videoclipuri legate de subiectul respectiv. Acest lucru este util mai ales atunci când nu aveți în minte un nume de utilizator sau un hashtag exact atunci când căutați un anumit subiect.”

Departe de a fi o inovație reală, noua interpretare a funcției Search doar reflectă modul în care funcționează căutările în rețeaua TikTok. Pe această platformă, utilizatorii în general nu caută după un utilizator anume, ci după postările acestuia, incluzând un subiect relevant în termenii de căutare.

Deocamdată, nu este clar cât va dura până ce administratorul Facebook va implementa noua versiune a funcției de căutare Instagram. Însă putem anticipa că funcționalitatea va fi disponibilă mai întâi vorbitorilor de Limbă Engleză, durând ceva timp până ce algoritmii de căutare vor fi adaptați și pentru alte limbi de circulației internațională.