Instant Articles va aduce ştirile direct pe Facebook

Instant Articles va aduce ştirile direct pe Facebook

Facebook este de multă vreme sursa principală de ştiri pentru mulţi dintre utilizatorii reţelei de socializare, însă deschiderea link-urilor poate fi problematică pentru publicul care foloseşte versiunea mobilă. Întrucât aceasta este sursa principală de venituri a companiei, o nouă funcţie numită Instant Articles va începe să servească articole întregi din surse precum New York Times, Buzzfeed şi National Geographic direct în fluxul de ştiri.

Informaţia vine de pe site-ul Wall Street Journal, care sugerează că funcţia va fi anunţată în curând. Se pare că datele colectate de Facebook sugerează că pentru a accesa un link din aplicaţia Facebook de pe mobil, un utilizator trebuie să piardă 8 secunde pentru a ajunge la conţinut. Instant Articles va oferi întregul articol direct din fluxul de ştiri ale surselor urmărite, fără să fie nevoie de părăsirea aplicaţiei sau de deschiderea unei pagini web.

Desigur, acest lucru va duce la pierderi financiare din partea publicaţiilor, întrucât majoritatea sunt susţinute de bannere cu reclame care sunt plătite la număr de afişări şi număr de acţiuni din partea utilizatorilor. Facebook doreşte să atragă astfel parteneri, promiţând două metode de monetizare. Cea mai avantajoasă va permite publicaţiilor să vândă reclame pe respectivul conţinut şi să păstreze 100% din încasări, în timp ce cea de-a doua oferă 70% din venituri, însă Facebook se ocupă cu vânzarea spaţiului respectiv. Cele două oferte sunt avantajoase în fiecare situaţie, acestea putând aduce beneficii ambelor părţi.

Deşi aceste informaţii nu pot fi verificate în acest moment, o astfel de iniţiativă nu ar fi deloc ieşită din comun. O bună parte din traficul marilor publicaţii vine de pe Facebook, iar posibilitatea de a câştiga bani din publicarea articolelor şi pe reţeaua lui Zuckerberg, pe lângă publicarea pe site ar putea duce în final la venituri mai mari în total.