Între 25 şi 30 de procente din Internet sunt ocupate de conţinutul duplicat, afirmă Google

Autor: Dorian Prodan 30.12.2013
Între 25 şi 30 de procente din Internet sunt ocupate de conţinutul duplicat, afirmă Google

Deja ştim că email-urile inutile, fie că este vorba de spam în toată regula, mesaje comerciale nedorite, phising sau distribuţie de malware, reprezintă circa 80 de procente din numărul total de mesaje electronice. Atunci când vine vorba de conţinutul Web de aceeaşi natură, situaţia este mult mai bună, însă Google afirmă că acesta reprezintă încă o bucată consistentă din Internet.

Conform unei declaraţii făcute de Matt Cutts, conducătorul echipei antispam din cadrul Google şi consilier tehnic pentru echipa care se ocupă de îmbunătăţirea  motorului de căutare Google Search, a afirmat că Internetul conţine undeva între 25 şi 30 de procente de conţinut duplicat, aici întrând textul, imaginile, fişierele şi orice alt tip de conţinut.

Atunci când comparăm aceste cifre cu cantităţile abisale de mesaje electronice care nu servesc decât expeditorilor, cantitatea de conţinut Web redundant pare mică, însă la o a doua privire, ne dăm seama că o pagină Web din patru este inutilă pentru că duplică un conţinut deja existent.

Motivele acestei situaţii sunt multiple, începând cu proasta optimizare a unor site-uri care încadrează un conţinut în mai multe categorii indexate separat, trecând prin agregatoarele de conţinut sau site-urile care fură conţinut şi terminând cu site-urile create pentru spam. Conform declaraţiilor aceluiaşi oficial Google, motorul de căutare penalizează doar ultimele tipuri de site-uri, restul fiind doar grupate în cadrul listei de rezultate.

Tags: