Knowledge Graph – o funcţie de căutare inteligentă, de la Google

17.05.2012
Knowledge Graph - o funcţie de căutare inteligentă, de la Google

Google introduce Knowledge Graph – un motor de căutare inteligent, menit să completeze căutările obişnuite iniţiate prin Google Search cu informaţii detaliate şi mult mai relevante, legate de subiectul referit în termenii de căutare.

Knowledge Graph - o funcţie de căutare inteligentă, de la Google

Compania a început să testeze noua funcţie extinsă de căutare încă de săptămâna trecută, când o parte dintre utilizatorii motorului Google Search au observat apariţia unei a doua coloane cu informaţii, poziţionată în dreapta listei standard cu rezultate.

Acum, etapa de testare a luat sfârşit, iar Google pregăteşte activarea componentei Knowledge Graph pentru toţi utilizatorii motorului de căutare, asigurând un al doilea flux de informaţii detaliate despre locaţii, obiecte sau persoane importante menţionate în termenii de căutare.

Google Knowledge Graph

Spre exemplu, la o căutare despre Taj Mahal, primim împreună cu lista obişnuită de rezultate şi o compilaţie cu informaţii generale referitoare la celebra clădire-monument, alături de poze şi o hartă a locaţiei vizate.

Într-un alt exemplu, o căutate ce face referire la Marie Curie va returna o listă normală cu website-uri relevante pentru termenii de căutare folosiţi, dar şi informaţii detaliate referitoare la educaţia primită de-a lungul vieţii, realizările ştiinţifice ale acestui faimos om de ştiinţă, data naşterii şi a decesului – preluate din surse ca Wikipedia.

Google Knowledge Graph

Cu Knowledge Graph se încearcă obţinerea unei experienţe mai puţin ambigue la căutările pornite cu Google Search, prezentând două categorii diferite de rezultate în aceiaşi pagină. Potrivit Google, Knowledge Graph are menirea de a ne ajuta să ajungem la informaţiile dorite din cât mai puţine click-uri, crescând totodată gradul de relevanţă a rezultatelor furnizate la căutări.

Tot în Knowledge Graph vom putea găsi şi informaţii pe care utilizatorii le caută de obicei imediat după iniţierea unei căutări legate de un subiect anume, scurtând paşii rămaşi de parcurs pentru găsirea informaţilor de care avem nevoie. Spre exemplu, la o căutare ce face referire la un telefon mobil foarte popular, am putea fi întâmpinaţi cu informaţii despre preţurile de achiziţie în variantă cu abonament, huse de protecţie compatibile şi alte accesorii căutate de utilizatori pentru acel model de telefon.

Potrivit Google, Knowledge Graph este doar primul pas făcut în direcţia creării unui motor de căutare „în stil Star Trek”, capabil să dea informaţii intuitive la termeni de căutare nu foarte specifici şi chiar să „ghicească” direcţia în care se îndreaptă atenţia utilizatorului.

Google introduce în mod gradual noile funcţii şi pentru utilizatorii de tablete şi telefoane mobile cu sistem Android 2.2 sau iOS 4, respectiv versiunile mai noi ale acestora.

Din păcate cel puţin pentru moment, facilităţile Knowledge Graph sunt activate gradual şi doar pentru utilizatorii versiunii US English a motorului Google Search. Compania nu a dat detalii despre când ne vom putea bucura de această funcţie şi în alte regiuni ale lumii.

Aurelian Mihai
Aurelian Mihai
Aurelian Mihai este cel mai vechi redactor al site-ului Go4it.ro. Are 14 ani de experienţă în presa IT şi cunoștințe ample din sfera tehnologiei. Înainte de a ajunge la Go4it, Aurelian a fost redactor pentru revista XtremPC, acoperind rubrica de știri, desfășurarea de teste comparative și ... citește mai mult