LinkedIn a cumpărat cu 1,5 miliarde de dolari serviciul Lynda.com

Autori: Aurelian Mihai, Cătălin Niţu 10.04.2015
LinkedIn a cumpărat cu 1,5 miliarde de dolari serviciul Lynda.com

LinkedIn  a aunţat cea mai mare achiziţie pe care a făcut-o până în prezent. Este vorba despre cumpărarea Lynda.com, un serviciu care oferă cursuri online pentru învăţarea şi consolidarea noilor abilităţi necesare pentru a dobândi noi locuri de muncă. Această expansiune a portofoliului de servicii oferite este o piesă importantă în strategia companiei, care doreşte să creeze o hartă economică globală, care să conecteze profesioniştii, companiile şi unităţile de învăţământ din toată lumea.

Fiind cea mai mare reţea de socializare care se concentrează exclusiv pe piaţa muncii, adăugarea de servicii de training prin intermediul Lynda.com ar putea duce la creşterea popularităţii LinkedIn. În acest moment, Lynda oferă aproximativ 3.500 de cursuri bazate pe abonament pentru o plajă largă de specializări.

Profesorii sunt experţi în domeniile în care activează, iar cu ajutorul algoritmilor LinkedIn, vei putea alege un domeniu pe care să îl studiezi în funcţie de cerere. Reţeaua LinkedIn ştie ce fel de job-uri sunt căutate într-o anumită zonă geografică şi îţi poate sugera cursuri acreditate relevante pentru a putea fi angajat în respectivele poziţii. Momentan, funcţionalitatea celor două servicii nu a fost interconectată, însă cu siguranţă vom vedea o fuziune în viitorul apropiat.

Preţul pe care LinkedIn l-a plătit pentru Lynda.com a fost de 1,5 miliarde de dolari, devenind asffel cea mai importantă achiziţie a companiei. Planul este să ofere serviciile sale celor în căutare de jocuri de muncă, oferindu-le sugestii de posturi disponibile şi apoi încercând să le ofere şi pregătirea necesară. Probabil că preţurile pentru cursuri vor rămâne aceleaşi de până acum, întrucât Lynda.com nu pare să dispară în urma achiziţiei.

Acum că şi Facebook are o prezenţă în mediul reţelelor de socializare pentru mediul corporate prin intermediul Facebook at Work, LinkedIn pare să încerce să îşi diversifice oferta de servicii, intrând pe o piaţă foarte diferită.