Mailbox şi Carousel se închid anul viitor

Autor: Cătălin Niţu 08.12.2015
Mailbox şi Carousel se închid anul viitor

Dropbox a anunţat închiderea serviciilor Mailbox şi Carousel, soluţiile sale proprietare pentru e-mail şi partajarea online de fotografii. Se pare că acestea nu au atins nivelul de popularitate dorit, iar în ultima vreme au început să piardă mulţi utilizatori, întrucât funcţiile lor principale au fost implementate şi în alţi clienţi oficiali de e-mail şi în reţele de socializare. Cei care se bucurau de aceste servicii  vor avea timp să îşi salveze conţinutul aplicaţiilor până anul viitor.

Mailbox a pornit ca o aplicaţie independentă de e-mail, care să ofere utilizatorilor de Gmail posibilitatea de a ordona mai uşor căsuţa de mesaje. Aceasta a fost prima aplicaţie de e-mail pe mobil bazată pe gesturi, cu funcţii precum „snooze” şi alterte individuale pentru mesaje. Dropbox a cumpărat aplicaţia în 2013 şi a integrat-o în portofoliul său de servicii, integrând posibilitatea de a salva şi de a descărca ataşamente direct pe şi de pe serverele sale. Mailbox se va închide pe 26 februarie 2016, moment în care toate opţiunile setate în aplicaţie pentru „auto-swipe” şi „snooze” vor fi dezactivate pentru adresa de mail utilizată, iar mesajele din folderul „drafts” vor fi şterse.

Carousel în schimb dorea să ofere utilizatorilor Dropbox o metodă mai simplă pentru a împărtăşi fotografii cu prietenii. Conţinutul Carousel va putea fi salvat offline în curând, toate fotografiile şi conversaţiile putând migra înainte de data de 31 martie 2016, când serverele sale vor fi închise. Va exista posibilitatea de a salva fotografiile direct pe contul de Dropbox, fiind apoi accesibile de pe orice platformă compatibilă.

Din fericire pentru utilizatorii de Dropbox care aveau conturi pe serviciile Mailbox şi Carousel, bonusurile de stocare dobândite în urma utilizării acestora vor rămâne active în continuare.