Netflix confirmă pregătirea unui abonament mai ieftin

20.04.2022
Netflix confirmă pregătirea unui abonament mai ieftin

Confirmând zvonurile circulate încă de luna trecută, CEO-ul Netflix Reed Hastings a discutat în mod deschis despre pregătirea unui nou tip de abonament Netflix, mai ieftin dar cu un dezavantaj important.

Netflix a experimentat anul trecut chiar și cu un „abonament” complet gratuit, oferind acces limitat la conținutul de pe platformă. Însă oferta adresată consumatorilor din Kenya cu posibilități financiare foarte reduse venea mai debrabă ca o versiune demonstrativă a serviciilor Netflix. De data aceasta vorbim despre un abonament mai ieftin care nu limitează deloc accesul.

Metoda folosită cu succes și de platformele rivale presupune împărțirea costurilor suportate de utilizatori, deveniți ei înșiși un produs de „vândut” companiilor de publicitate. Vorbim, desigur, despre introducerea pauzelor publicitare.

Venind și ca o posibilă soluție de compromis pentru suportarea viitoarelor scumpiri ale abonamentului Netflix, oferta este acceptarea de pauze publicitare, introduse între episoadele serialelor favorite. Deocamdată, nu este clar dacă pauzele publicitare vor întrerupe și producțiile de cinema cu durată mai mare și nici cât anume din prețul abonamentului va fi acoperit cu finanțarea prin reclame.

Posibilitatea introducerii unui plan tarifar subvenționat prin reclame a fost discutată prima dată de CFO-ul Netflix, Spencer Neumann, într-o conferință cu investitorii ținută pe data de 8 martie. Schimbarea de atitudine, care pare în contradicție flagrantă cu poziționarea platformei ca și serviciu de conținut premium, vine după anunțul scăderii abrupte a numărului de abonați. Deși este parțial atribuită exist-ului forțat de pe piața din Rusia, vestea a creat panică în rândul investitorilor care au vândut masiv acțiunile companiei.

Între timp, concurența a pus deja în aplicare această strategie, Disney+ anunțând recent propriul său plan tarifar subvenționat, compensat prin afișarea de reclame. Totodată, rivalii HBO Max și Hulu oferă opțiuni similare de abonament.

Tags:
Urmărește Go4IT.ro pe Google News
Aurelian Mihai
Aurelian Mihai
Aurelian Mihai este cel mai vechi redactor al site-ului Go4it.ro. Are 14 ani de experienţă în presa IT şi cunoștințe ample din sfera tehnologiei. Înainte de a ajunge la Go4it, Aurelian a fost redactor pentru revista XtremPC, acoperind rubrica de știri, desfășurarea de teste comparative și ... citește mai mult