Viitorul muzicii în format digital este asigurat de serviciile de streaming, zice Warner Music Group

Viitorul muzicii în format digital este asigurat de serviciile de streaming, zice Warner Music Group

Atunci când Apple a anunţat preluarea companiei Beats Electronics contra sumei de trei miliarde de dolari, mulţi s-au întrebat care este semnificaţia reală a celei mai costisitoare achiziţii făcute vreodată de către cei din Cupertino. Indiciile şi detaliile au ieşit treptat la iveală, însă recentul anunţ făcut de către gigantul industriei muzicale Warner Music Group confirmă ceea ce toţi bănuiam că se va întâmpla în curând: încasările din serviciile de streaming audio le-au depăşit pe cele obţinute din vânzările digitale.

Acum zece ani, discul audio compact era încă regele pieţei, însă nou apărutele servicii care permiteau achiziţia şi descărcarea în format digital a pieselor muzicale sau albumelor complete se aflau în plin avânt. Apple a păşit pe această tânără piaţă în 2003, demonstrând astfel pentru prima oară că se pot face bani frumoşi din vânzarea online a muzicii în format digital, iar iTunes Music Store a devenit ulterior cel mai mare comerciant de muzică din Statele Unite (în 2008) şi cel mai mare din lume (în 2010).

Aşa cum stocarea analogică pe caseta a fost detronată de discul audio compact, iar acesta a fost îngenuncheat la rândul lui de formatul digital MP3, se pare că şi serviciile online pentru vânzarea muzicii în format digital trebuie să se confrunte cu un inamic mai tânăr şi mai dinamic: serviciile de streaming precum Spotify, Google Play Music, Deezer sau Pandora.

Conform raportului publicat de către Warner Music Group, cel de-al treilea gigant al industriei muzicale după Universal şi Sony, încasările provenite din streaming-ul muzical le-au depăşit pentru prima oară pe cele obţinute din vânzarea muzicii în format digital în cursul primului trimestru al acestui an.

În primele trei luni ale anului, veniturile obţinute din difuzarea catalogului audio Warner Music Group prin intermediul serviciilor de streaming au crescut cu 33 de procente, în timp ce sumele obţinute din comercializarea muzicii în format digital au crescut cu doar 7 procente. Compania este prima din grupul celor „trei grei” care anunţă această schimbare, însă probabil că rivalii Universal şi Sony vor dezvălui la un moment dat că au trecut şi ei de acest prag, un semn al schimbării modului în care utilizatorii doresc să asculte muzică.

Care va fi însă modul de comercializare, este o întrebare la care este greu de răspuns în acest moment.  Spotify a devenit celebru deoarece oferă acces gratuit susţinut de publicitate şi abonamente opţionale, însă acest mod de afacere este criticat de unii artişti deoarece generează venituri prea mici. Abonamentul obligatoriu pare a fi o cale mai atractivă pentru industria muzicală, şi nu este de mirare că zvonurile afirmă că şi viitorul serviciu Apple, clădit pe infrastructura Beats Music, va necesita în mod obligatoriu plata unei taxe lunare.

În aceste condiţii de piaţă, sensul achiziţiei Beats Electronics devine la fel de clar ca lumina zilei, Apple încercând astfel să repete succesul obţinut cu iTunes Music Store şi cu ajutorul viitorului său serviciu de streaming audio.

Tags:
Urmărește Go4IT.ro pe Google News