YouTube începe să blocheze accesul la platformă pentru utilizatorii de ad-block

11.05.2023
YouTube începe să blocheze accesul la platformă pentru utilizatorii de ad-block

Utilizarea YouTube cu ad-block ar putea deveni mult mai complicată în viitorul apropiat, întrucât Google deja testează blocarea accesului la platforma de streaming video a celor care folosesc astfel de soluții. O parte dintre utilizatorii care foloseau ad-block au fost întâmpinați de un nou mesaj, care sugerează că pentru a putea accesa YouTube, vor trebui fie să renunțe la ad-block, fie să se aboneze la Premium pentru a continua fără reclame.

YouTube testează blocarea utilizatorilor cu ad-block, încurajând trecerea la abonamente Premium

Acesta este momentan doar un test, confirmat deja de Google. Utilizatorii afectați nu au alte opțiuni pentru a continua să folosească YouTube în browser fără reclame în afară de cele două sugerate de Google. Cel mai probabil, sistemele de ad-block vor începe să caute soluții pentru a evita verificările Google, dar și Google va încerca la rândul său, în timp, să detecteze iar aceste servicii.

Pe mobil încă există opțiuni precum YouTube Vanced, chiar dacă Google a depus eforturi mari pentru a închide celebra aplicație.

Motivul pentru care mulți utilizatori apelează la astfel de soluții software pentru a opri reclamele de pe YouTube este însă cantitatea din ce în ce mai mare de reclame de pe platformă. Dacă în trecut exista probabil o reclamă înaintea unui clip, sau maximum două, acum apar mai multe una după cealaltă, unele fără buton de skip. Apoi, în timpul redării, reclamele întrerup conținutul din când în când.

Google încearcă astfel destul de agresiv să încurajeze trecerea la abonamentele lunare Premium, care opresc afișarea de reclame și permit redarea în fundal pe dispozitive mobile. Detectarea și blocarea sistemelor de ad-block este doar următorul pas în această direcție.

Cu siguranță, pe baza rezultatelor acestor teste, dacă cei care sunt afectați renunță la ad-block în favoarea experienței cu reclame sau dacă trec la YouTube Premium, compania va încerca să aplice această strategie pe toate conturile.

sursa: Bleeping Computer

Urmărește Go4IT.ro pe Google News
Cătălin Niţu
Cătălin Niţu
Redactor-șef Go4it.ro. Lucrează în presa de tehnologie și gaming din 2008. Absolvent al Facultății de Jurnalism și pasionat de gadget-uri, PC-uri și console de gaming. citește mai mult