De ce există încă o cerere nebună pentru PlayStation 5

Autor: Alex Manole 12.04.2021
De ce există încă o cerere nebună pentru PlayStation 5

PlayStation 5 este extrem de greu de găsit pentru mulți consumatori dornici să pună mâna pe cea mai nouă consolă de jocuri Sony. De ce această nebunie?

Când PlayStation 5 a fost lansat în toamna anului 2020, era aproape imposibil de găsit. Compania a vândut 4,5 milioane de unități în trimestrul de lansare – o cifră impresionantă pentru o consolă care pare imposibil de cumpărat. Cinci luni mai târziu, aproape a venit primăvara, iar consola de jocuri extrem de populară a Sony rămâne la fel de greu de găsit ca la început.

Deși aprovizionările au fost frecvente, cererea pentru PS5 continuă să depășească cu mult oferta și, din păcate, se pare că Sony nu va fi capabil să satisfacă cererea în curând.

Deficitul global de microcipuri și pandemia globală în curs afectează ambele capacitatea Sony de a produce mai multe PS5. Ryan a spus totuși că situația aprovizionării „va începe să se îmbunătățească, sperăm destul de repede”.

Între timp, anumiți boți cumpără în mod regulat stocuri noi ori de câte ori o tranșă nouă de console ajunge în magazine, atât online, cât și fizic. Unitățile se vând în câteva secunde și, adesea, sunt revândute pe site-uri paralele la prețuri infinit mai mari.

Problemele cu furnizarea consolelor de jocuri video de ultimă generație, în special în timpul lansărilor speciale, nu sunt nimic nou. De exemplu, lansarea PlayStation 2 în octombrie 2000 a produs o situație similară cu cea din prezent. Atunci această consolă a venit cu o grafică foarte îmbunătățită și o reacție rapidă a controlerului, care a permis dezvoltatorilor de jocuri să creeze lumi, personaje și povești mult mai ambițioase. Același lucru s-ar putea spune și despre saltul de la Super Nintendo la Nintendo 64. Este posibil ca aceste console să fi atras inițial consumatorii cu specificații hardware strălucitoare, dar impactul lor asupra conținutului și a povestirii este în cele din urmă mai profund. Este posibil și ca actualizările relativ minore de pe PlayStation 5 să aibă efecte similare.

Lipsa actuală de PlayStation 5 se întinde așadar până în primăvară, analiștii avertizând că o criză a semiconductorilor care stau la baza acestor console „se va agrava înainte de a se îmbunătăți în 2021”.

Între timp, rețelele de socializare, publicațiile de jocuri și site-urile de știri internaționale au creat un sistem masiv de urmărire în timp real a cantităților de console noi la principalii comercianți cu amănuntul.

Acesta nu este singurul hardware nou pentru jocuri care nu a putut satisface cererea impresionantă din ultimele luni. Microsoft a lansat Xbox Series X / S cu două zile înainte de PS5, iar Nvidia și-a lansat plăcile grafice din seria GeForce 30 pentru jucătorii de PC-uri cu o lună înainte de lansarea consolei respective. Ambele produse continuă să se vândă. În primele luni ale pandemiei, Nintendo a luptat să țină pasul cu cererea pentru Switch. Există un apetit masiv pentru hardware-ul nou pentru jocuri, în general. Dar PlayStation 5 se remarcă prin durabilitatea dominanței sale pe piață și dimensiunea ridicată a hype-ului său. Este pe cale să devină cea mai vândută consolă de jocuri video din toate timpurile, în ciuda faptului că este aproape imposibil de achiziționat și la câteva luni de la lansare.

Având în vedere pandemia, Sony a limitat comercianții cu amănuntul la vânzările numai online la lansarea pentru PS 5. De aici au început problemele. Sony, Amazon și alți comercianți au frustrat consumatorii în diferite moduri. Amazon a vândut din console înainte de a le publica pe site. Utilizatorii de Twitter au circulat link-uri care au ocolit vitrinele magazinelor și i-au trimis direct la checkout cu o consolă nelistată adăugată misterios în coș. Site-urile web s-au prăbușit. Mai rău, site-urile au funcționat încet, dar continuu până la procesarea precomenzilor, respectiv până la ultimii pași de checkout, și apoi s-au prăbușit. Sony și-a cerut scuze. Dar patru luni mai târziu, comercianții cu amănuntul și consumatorii sunt mai mult sau mai puțin în același loc ca la început, ceea ce subliniază infrastructura web șubredă și lanțurile fragile de aprovizionare care continuă să furnizeze sub cererea copleșitoare de console noi.

Analiștii susțin că, în multe feluri, nici companiile vor să satisfacă cererea inițială. Vor să aibă un decalaj continuu între cerere și ofertă. Vor să aibă emoție în jurul lansării pentru o perioadă mai lungă de timp, spune acesta.