NVIDIA: primele monitoare G-SYNC cu ecran HDR 4k şi rată de refresh la 144Hz sosesc în luna aprilie

Autor: Aurelian Mihai 23.03.2018
NVIDIA: primele monitoare G-SYNC cu ecran HDR 4k şi rată de refresh la 144Hz sosesc în luna aprilie

Demonstrată de NVIDIA anul trecut, tehnologia care permite dezvoltarea de monitoare cu ecran 4K şi rată de împrospătare a imaginii la 144Hz este gata pentru debutul oficial, mai mulţi producători urmând să lanseze noi modele de monitoare pentru gaming.

Rodul unei colaborări între NVIDIA şi producătorul de panouri LCD AU Optronics, noile ecrane vor fi folosite în combinaţie cu tehnologia G-SYNC, promiţând o imagine cursivă chiar şi în condiţiile unor variaţii mari a numărului de cadre pe secundă generate de placa video. Spre deosebire de televizoarele HDR, noile monitoare HDR 4K sunt concepute din start pentru jocuri, ceea ce înseamnă că efectul de LAG va fi la un nivel mai mult decât confortabil chiar şi pentru gamerii competitivi.

Potrivit informaţiilor de până acum, lista pentru lansare cuprinde modelele ASUS ROG Swift PG27UQ şi Acer Predator X27, ambele oferind ecrane 4K HDR cu diagonală 27”, prevăzute cu iluminare LED împărţită în 384 zone controlate individual. Tehnologia backlight dimming are rolul de îmbunătăţi nivelul de negru în porţiunile întunecoase din imagine, păstrând totodată luminozitatea la un nivel ridicat în zonele unde este nevoie.

Aparent, lansarea acestor monitoare a fost întârziată timp de mai multe luni din cauza unor probleme întâlnite de producătorul  AU Optronics, legat de producerea noilor panouri LCD.

Monitorul ASUS STRIX ROG Swift PG27UQ urma să fie lansat în Statele Unite cu preţul de 1199 dolari. Din păcate, este puţin probabil ca aşteptarea prelungită să fie răsplătită cu preţuri mai bune.

Cât despre utilitatea unui monitor capabil să funcţioneze la 120 – 144 Hz folosind rezoluţie 4K, aceasta depinde exclusiv de puterea PC-ului folosit. Sigur, o placă video GeForce GTX 1080 Ti poate reda cu peste 100 fps unele jocuri, chiar şi la rezoluţie 4K, însă în majoritatea situaţiilor este necesar atingerea unui compromis între nivelul detaliilor şi viteza la care acesta este redat pe ecran.

 

Tags: