O nouă „versiune” a jocului video Call of Duty urmează să fie lansată. De data aceasta, de Paramount, și nu de Activision. Și asta deoarece Paramount a semnat un contract cu publisherul de jocuri video Activision, deținut de Microsoft, pentru a aduce franciza „Call of Duty” pe marele ecran.
În cadrul parteneriatului, Paramount va dezvolta, produce și distribui un lungmetraj live-action bazat pe universul „Call of Duty”, care cuprinde peste 30 de jocuri principale lansate de la debutul originalului „CoD” în 2003. Valoarea acordului nu a fost dezvăluită. Surse au declarat pentru Variety că, deși pactul se concentrează în mod specific pe realizarea unui film blockbuster „Call of Duty”, acordul include posibilitatea ca Paramount să extindă universul „CoD” în film și televiziune.
Nu există încă detalii despre care va fi linia principală a filmului „Call of Duty”, dar franciza de jocuri video este, în esență, o serie de titluri militare de tip first-person shooter. Multe dintre jocuri au povești și personaje interconectate, cum ar fi subseria „Black Ops” de la Treyarch, în care urmează să fie lansat jocul „Black Ops 7” în această toamnă.
Contractul „Call of Duty” vine la o lună după ce Paramount a încheiat fuziunea de 8 miliarde de dolari cu Skydance al lui David Ellison și este cea mai recentă dintr-o serie de mișcări spectaculoase.
De la aprobarea fuziunii, compania i-a atras pe creatorii „Stranger Things”, frații Duffer, de la Netflix și a cheltuit 7,7 miliarde de dolari pentru a deveni casa evenimentelor Ultimate Fighting Championship timp de șapte ani.
Activision, deținută acum de Microsoft Gaming, a făcut parte dintr-o mega-fuziune în urmă cu doar doi ani, când Microsoft a finalizat achiziția Activision Blizzard. Valoarea tranzacției, de 68,7 miliarde de dolari, i-a oferit companiei de tehnologie controlul asupra „Call of Duty” și a multor alte titluri populare de jocuri video.
Ani de zile, Hollywood-ul a tot încercat să descifreze „codul” adaptărilor jocurilor video, și a reușit. PAstfel, pe marele ecran au apărut „Mortal Kombat”, „Super Mario Bros.”, iar anul acesta, „A Minecraft Movie”. Paramount a avut deja succes cu adaptarea filmului „Sonic the Hedgehog”, care a generat continuări și seriale derivate.
Cu „Call of Duty”, compania are acces nu doar la cea mai de succes franciză de jocuri video din toate timpurile – s-au vândut 500 de milioane de exemplare la nivel global și a generat venituri de 30 de miliarde de dolari până în 2022, ci și la o franciză de jocuri video care nu a mai fost adaptată anterior pentru film sau TV.
„Ca fan de-o viață al «Call of Duty», acesta este cu adevărat un vis devenit realitate. De la primele campanii ale Aliaților din «Call of Duty» original, până la «Modern Warfare» și «Black Ops», am petrecut nenumărate ore jucând această franciză pe care o iubesc absolut. Să fiu încredințat de Activision și de jucătorii din întreaga lume să aduc acest univers povestitor extraordinar pe marele ecran este atât o onoare, cât și o responsabilitate pe care nu o luăm ușor.”
David Ellison, președinte și CEO, Paramount.
„De-a lungul istoriei sale, «Call of Duty» ne-a captivat imaginația cu acțiune incredibilă și povești intense care au reunit milioane de oameni din întreaga lume, iar concentrarea pe crearea unor jocuri «Call of Duty» incredibile rămâne neclintită. Cu Paramount, am găsit un partener fantastic cu care vom lucra pentru a duce acea acțiune viscerală, uluitoare, pe marele ecran, într-un moment cinematografic definitoriu. Filmul va onora și va extinde ceea ce a făcut această franciză grozavă în primul rând și abia așteptăm să începem.”
Rob Kostich, președinte, Activision.
Call of Duty este cel mai recent dintr-o lungă serie de jocuri video, printre care se numără Legend of Zelda, Elden Ring și The Sims, care urmează să fie transformate în filme, conform BBC. Iar Far Cry ar putea fi în curând adaptat într-un serial TV de către FX.