Real Steel: box cu super-roboţi, rezervă-ţi locul în sală!

Autor: George Adrian Olteanu 04.10.2011
Real Steel: box cu super-roboţi, rezervă-ţi locul în sală!

Real Steel (Pumni de oţel), cea mai nouă producţie S.F. pentru marile ecrane, ne poartă în viitorul apropiat, într-o lume în care boxul cu roboţi reprezintă sportul numărul unu.

„Wolverine” scoate iar scântei

Hugh Jackman (cunoscut pentru interpretarea personajuluiWolverine” din seria X-Men) joacă de această dată rolul lui Charlie – un boxer talentat care nu a strălucit niciodată, fiind mereu un pretendent la titlu – dar niciodată campion.

În anul 2020, când boxul se practică prin intermediul unor roboţi ultra-tehnologizaţi, dificultăţile prin care trece devin şi mai mari – încercările sale de a se adapta schimbărilor eşuează şi Charlie ajunge în pragul colapsului financiar.

Speranţa unei schimbări în bine stă într-un robot pe care îl găseşte abandonat la groapa de gunoi. Acesta însă nici măcar nu a fost proiectat pentru meciuri oficiale ci a fost conceput ca partener de antrenament pentru adevăraţii roboţi-luptători.

Pe plan emoţional, viaţa lui Charlie este centrată în jurul fiul său înstrăinat, în vârstă de 10 ani, Max (Dakota Goyoco) care apare într-un moment neaşteptat. Duo-ul tată/fiu reia legătura ruptă cu ceva ani în urmă şi se aliază pentru a reconstrui şi antrena robotul spre a face faţă luptelor cu super-roboţii din ring.

Tehnologie inspirată din Avatar

Deşi ultimele filme de acest gen au fost filmate cu camere 3D, Real Steel face excepţie de la caz şi nu se aliniază curentului. Cu toate acestea, efectele speciale promit să ne taie răsuflarea.

Regizorul Shawn Levy a devăluit într-un interviu câteva dintre secretele „furate de la bătrâni„. Tehnologia din spatele „Real Steel” este bazată pe tehnicile folosite de James Cameron la filmarea celebrei producţii „Avatar„.

Levy detaliază: Aceasta este o perspectivă de ultimă generaţie asupra efectelor speciale. Mai clar, în locul metodei tradiţionale prin care filmam un cadru gol, iar apoi animatorii pe computer desenau roboţii mai târziu, am surprins mişcarea, cu ajutorul unor boxeri adevăraţi care boxau unul cu altul, îndrumaţi de coregrafii Garrett Warren şi Sugar Ray Leonard. Am colectat datele mişcărilor lor corporale. Le-am digitalizat. Le-am stocat. Apoi, luni mai târziu ne-am întors pe un platou real şi am definit un cadru. Ulterior, am putut să iau capturile mişcărilor programate şi să folosesc ceea ce se numeşte Simul-Cam B pentru a aduce aceste date stocate într-un cadru din lumea reală.

Am luat tehnologia care a fost inventată practic pentru ‘Avatar’ şi am făcut ceva puţin diferit cu ea. ‘Avatar’ a luat capturi de mişcare din jocul actoricesc şi le-a pus într-o lume virtuală. Noi luăm captura de mişcare din jocul actoricesc şi o punem înapoi în lumea reală.„, a completat regizorul.

Shawn Levy recunoaşte că procesul sună complicat şi că ne face un favor prin explicarea lui în termeni mai uşor de înţeles. „Uite ce înseamnă de fapt„, ne spune. „Punem în ring luptători care poartă costume ce colectează date. Se luptă. Datele mişcărilor lor se convertesc simultan într-un avatar de robot pe ecran. Apoi suntem liberi să mergem la locaţia reală a luptei, să aliniem o cameră pe un ring de luptă gol, iar tehnologia îţi permite să iei robotul luptător pe care l-ai realizat cu 6 luni în urmă şi să-l pui în ring în timp real, pe măsură ce priveşti. Asta se numeşte Simul-Cam B.

Steven Spielber – producător executiv

Shawn a creat o realitate. Acest film este, probabil, cel mai realistic film pe care Shawn l-a regizat şi cred că Shawn s-a reinventat ca regizor. M-am uitat la film: arată grozav, cadrele sunt subtile şi pline de imaginaţie. Când s-a terminat, i-am spus lui Shawn: ‘Ştii, ai făcut multe producţii cinematografice grozave, dar acesta este primul tău film cu adevărat.‘”

Roboţii în lumea reală

Primele însemnări despre roboţi apar în notiţele lui Leonardo da Vinci (1452 – 1519). Celebrul artist şi om de ştiinţă a schiţat la doar 12 ani o maşinărie cu corp uman care putea să se ridice în picioare, să-şi mişte braţele şi capul. Nu se ştie dacă Da Vinci a încercat vreodată să construiască ceea ce ar fi devenit, fără îndoială, primul robot din lume. Notiţele lui Da Vinci au fost descoperite cu mult mai târziu, în 1950.

Cuvântul „robot” a fost însă folosit prima oară de către scriitorul ceh Karel Capek, a cărui piesa „R.U.R.”, din 1920 se desfăşoară parţial într-o fabrică de androizi. Karel a declarat mai târziu că, de fapt, fratele lui, Josef, este cel care a născocit noul cuvânt, care provine din cuvântul ceh „muncă grea”.

În ziua de azi ,este binecunoscut faptul că roboţii sunt prezenţi în orice fabrică avansată, dar şi în domeniul militar. Mai mult decât atât, roboţii încep să facă parte din viaţa noastră cotidiană.

Avem aşadar roboţi industriali, roboţi-spion, drone, soldaţi, supraveghetori, profesori, roboţi menajeri, fotbalişti ş.a.m.d. Nimeni nu a produs încă roboţi boxeri, dar după vizionarea „Real Steel” mai mult ca sigur că vor apărea.

Filmul „Real Steel” va rula din 6 octombrie la Cinema City Cotroceni.