Microsoft renunţă la Kinect for Windows v2. Păstrează modelul pentru Xbox One

Autor: Cătălin Niţu 03.04.2015
Microsoft renunţă la Kinect for Windows v2. Păstrează modelul pentru Xbox One

Microsoft încearcă să creeze un ecosistem mai simplu de înţeles pentru Kinect v2, anunţând că renunţă complet la varianta dedicată platformei Windows. Va rămâne astfel pe piaţă doar o singură versiune, cea pentru Xbox One, care poate fi conectată la un PC prin intermediul unui adaptor. Motivul pentru care această decizie a fost luată este incompatibilitatea Kinect for Windows v2 cu Xbox One, întrucât conexiunea la consolă se face printr-o mufă proprietară şi nu prin USB 3.0.

Astfel, cei care vor dori să dezvolte sau să folosească aplicaţii pentru Kinect v2 pentru PC, vor putea fie să cumpere varianta pentru Windows atât timp cât mai este în stoc în magazine, fie să cumpere versiunea pentru Xbox One, alături de un adaptor pentru PC. Cele două dispozitive funcţionează identic, diferenţele între ele fiind mufele de conectare şi brandingul de pe carcasă. Orice proiect pornit pe Kinect for Windows va funcţiona pe PC şi cu Kinect for Xbox One.

SDK-ul lansat anul trecut pentru senzorul de mişcare este de asemenea compatibil deja cu ambele modele, fără nevoia de configurare suplimentară. Vestea bună este că preţul rămâne acelaşi. Kinect for Windows v2 era listat pe magazinul Microsoft şi în magazinele partenere la 199 de euro, în timp ce Kinect for Xbox One este disponibil la preţul de 149 euro. Adaptorul pentru PC adaugă încă 49 de euro la preţul acesta.

Singurul dezavantaj al noii soluţii Microsoft sunt spaţiul ocupat de cablurile în plus. Întrucât Kinect pe PC nu este o prioritate pentru Microsoft sau dezvotlatori şi este în continuare considerat un dispozitiv pe care entuziaştii îl folosesc pentru proiecte personale sau aplicaţii pentru mediul corporate. Având în vedere că senzorul Kinect a fost eliminat din cutia Xbox One anul trecut, mai mult ca sigur că acesta nu va fi o prioritate nici pentru dezvoltatorii de jocuri, indiferent dacă vorbim despre piaţa de PC sau de console.