Fondatorul Oculus a inventat dispozitivul VR care te poate ucide dacă mori în joc

08.11.2022
Fondatorul Oculus a inventat dispozitivul VR care te poate ucide dacă mori în joc

Palmer Luckey, co-fondator Oculus și actualmente CEO al unei companii care dezvoltă tehnologii de apărare militară, a dezvăluit pe blog-ul său un nou proiect personal. Acesta merge tot în direcția realității virtuale, însă spre zona de filme și jocuri video science-fiction distopice. Noul său dispozitiv VR, pe care acesta pare să îl fi dezvoltat modificând un Meta Quest Pro, poate să ucidă utilizatorul atunci când acesta „moare” în lumea jocului. Explicația este și mai ciudată decât descrierea acestui dispozitiv.

Dispozitivul VR este inspirat de o serie de benzi desenate japoneze

Iată cum descrie Luckey acest dispozitiv VR:

„Am folosit trei încărcături cu explozibil pe care le folosesc de obicei într-un alt proiect, și le-am legat de un senzor foto cu lățime de bandă îngustă care poate detecta atunci când ecranul devine roșu la o anumită frecvență, făcând integrarea cu ecranul de „game over” ușoară pentru dezvoltatori. Atunci când un ecran de „game over” este afișat, încărcăturile explozibile sunt activate, distrugând instant creierul utilizatorului.”

Această invenție poate fi considerată morbidă, însă pare să fie doar o demonstrație de tehnologie pe care Luckey o va folosi drept piesă de artă pe care să o afișeze în biroul său. Se pare că acesta s-a inspirat din seria de benzi desenate japoneze Sword Art online, în care personajele participă la un joc video online în VR conectat direct la creierul utilizatorilor. Dacă aceștia sunt uciși în VR, mor și în realitate. Ceva similar se întâmpla și în filmele Matrix.

Creatorul spune că încă nu este destul de curajos să îl testeze

Se pare că lui Palmer Luckey îi place această idee, însă încă nu este destul de curajos să testeze tehnologia pe pielea lui:

„Ideea de a-ți lega propria viață de cea a avatarului virtual m-a fascinat dintotdeauna, întrucât ridici miza imediat la maximum și forțezi oamenii să regândească fundamental modul în care interacționează cu lumea virtuală și cu jucătorii din ea. Grafica mai bună poate face jocul să pară mai real, dar numai amenințarea unor consecințe serioase poate să facă jocul să se simtă real pentru tine și ceilalți participanți la joc.

Desigur, acesta nu este un sistem perfect. Am planuri pentru un mecanism de securitate care să asigure că nimeni nu poate să modifice mecanismul, care va face imposibilă scoaterea sau distrugerea headset-ului, la fel ca NerveGear (din Sword Art Online).

… Sunt și multe feluri în care anumite probleme pot apărea și ucide utilizatorul la momentul greșit. De aceea nu am reușit însă să îmi fac curaj să folosesc casca pe cont propriu și de aceea sunt convins că, la fel ca în Sword Art Online, activarea finală trebuie să fie legată de un agent cu inteligență ridicată care poate determina concret dacă condițiile pentru terminare sunt de fapt corecte.

În acest moment, este doar artă pentru biroul meu, care să îmi amintească de zonele neexplorate care mă pun pe gânduri din game design.”

Palmer Luckey se ocupă acum cu contracte militare cu statul american

Palmer Luckey era cândva considerat unul dintre vizionarii industriei de tehnologie. Acesta este responsabil pentru dezvoltarea dispozitivelor VR de la Oculus și cel care a încasat cea mai mare parte din banii de după achiziția Facebook. Miliardarul, în vârstă de 30 de ani, a decăzut în ultimii ani în opinia publică, după ce l-a susținut public pe Donald Trump și a finanțat ferme de troli care produceau meme cu tentă xenofobă și rasistă.

Acesta a fost forțat să plece de la Facebook și să părăsească divizia Oculus și a fondat o nouă companie. Aceasta este numită Anduril, și este inspirată de sabia lui Aragorn din Lord of The Rings de J.R.R. Tolkien. Anduril se ocupă de dezvoltarea de echipamente militare, precum drone care pot doborî alte drone.

sursa: Palmer Luckey, via Gizmodo

Urmărește Go4IT.ro pe Google News
Cătălin Niţu
Cătălin Niţu
Redactor-șef Go4it.ro. Lucrează în presa de tehnologie și gaming din 2008. Absolvent al Facultății de Jurnalism și pasionat de gadget-uri, PC-uri și console de gaming. citește mai mult