Apple renunță la boxa HomePod. Păstrează în ofertă HomePod mini

Autor: Cătălin Niţu 13.03.2021
Apple renunță la boxa HomePod. Păstrează în ofertă HomePod mini

Se pare că și cea mai de succes companie de tehnologie din lume mai are pare și de câte un eșec din când în când. Apple a anunțat că boxa sa inteligentă, HomePod, lansată în 2018, iese din producție și nu va mai fi vândută odată ce stocurile sunt epuizate. Asta nu înseamnă că Apple iese de pe piața de boxe inteligente, ci doar că modelul său original nu s-a potrivit cu nevoile utilizatorilor. Noua boxă HomePod mini pare în schimb să fie un succes, fiind totodată și cel mai ieftin dispozitiv Apple pe care îl poți cumpăra.

HomePod nu s-a bucurat de succesul pe care Apple îl aștepta

Apple a anunțat că HomePod în varianta mare va ieși din ofertă, însă eforturile vor fi acum concentrate în jurul HomePod mini. Cei care cumpără HomePod vor primi însă în continuare suport software prin update-uri, cât și reparații în service în cadrul centrelor autorizate, în cazul în care vor avea nevoie.

„HomePod Mini a fost un succes încă de la debutul său din toamna trecută, oferind clienților un sunet impresionant, un asistent inteligent, și control pentru dispozitive smart home la numai 99 dolari. Ne concentrăm eforturile pe HomePod mini. Renunțăm la originalul HomePod. Va continua să fie disponibil în limita stocurilor prin intermediul Apple Online Store, magazinele fizice Apple și partenerii autorizați. Apple va oferi clienților HomePod actualizări de software și service, cât și suport prin intermediul Apple Care”, au declarat reprezentanții Apple pentru TechCrunch

Boxa HomePod în varianta gri deja nu mai este în stoc pe site-ul Apple și probabil că și stocurile pentru cea albă vor fi epuizate în curând. Acesta ar putea fi produsul Apple care a stat cel mai puțin pe raft înainte să dispară, însă succesul său a fost limitat din mai multe motive.

În primul rând, boxa a fost lansată la un preț de 350 de dolari în 2018, în condițiile în care produsele concurente erau mult mai ieftine, chiar dacă nu ofereau un sunet la fel de bun. Apoi, Apple nu oferea compatibilitate cu multe dintre serviciile de redare terțe prin funcții smart, fiind necesară redarea manuală a unor aplicații de muzică diferite de Apple Music. În timp, Apple a adăugat suport și pentru altele, dar aceste update-uri au venit prea târziu. Nici măcar o ieftinire la 300 de dolari nu a dus la vânzări mai mari.

sursa: TechCrunch