Facebook critică Apple pentru comisioanele de 30% de pe App Store

Autor: Cătălin Niţu 17.08.2020
Facebook critică Apple pentru comisioanele de 30% de pe App Store

După ce Epic Games a preferat ca jocul său să fie scos din App Store și Google Play în loc să plătească „taxa” de 30% către Apple și Google, acum Facebook încearcă să facă ceva similar. Gigantul din social media nu încearcă însă să convingă Apple să renunțe la taxa de 30% pentru avantaje proprii. În schimb, Facebook spune că taxa de 30% din fiecare plată prin aplicația Facebook este dăunătoare pentru companiile mici, care trebuie să se adapteze în pandemie la mediul online.

Facebook cere Apple să renunțe la comisionul de 30% în cazul plăților către companii mici

Facebook a lansat de curând posibilitatea pentru companii să creeze evenimente online cu taxă. Practic, companiile pot „tăia bilet” prin intermediul Facebook pentru evenimente virtuale. Facebook spune că nu ia niciun procent din aceste încasări, fiind o metodă prin care dorește să ajute companiile mici să își continue activitatea pe parcursul pandemiei. Totuși, dacă aceste tranzacții au loc prin intermediul aplicației de iOS, Apple păstrează 30% din fiecare tranzacție, pentru că așa este regulamentul.

Compania lui Mark Zuckerberg și-ar dori ca aceste tranzacții să nu mai fie taxate, pentru ca întreaga sumă pe care clienții o plătesc să ajungă direct la companiile care organizează aceste evenimente. Facebook spune că a cerut celor de la Apple să facă o excepție în această situație și că nu au reușit să ajungă la un consens. Pe Android, întreaga sumă este plătită direct către beneficiar.

În consecință, Facebook a pus un mesaj sub butonul de plată prin intermediul sistemului Apple în care menționează că Apple ia 30% din sumă. Pe Android este menționat doar faptul că Facebook nu percepe niciun comision din tranzacție.

Facebook este doar una dintre companiile care se plâng de comisioanele mari de pe App Store. În același timp însă, taxa de 30% din tranzacții este general valabilă pe toate magazinele de distribuție digitală de pe toate platformele. Epic Games Store este singura excepție, care percepe doar comision de 12%. În timp ce Netflix și Spotify nu permit abonarea prin intermediul App Store, Google preferă să crească prețurile cu 30% pentru abonamentele YouTube Music și YouTube Premium pe iOS. Epic și Facebook par însă să fie singurele companii care doresc și să protesteze într-un mod mai direct decât prin declarații și comunicate de presă.

sursa: Facebook