Facebook schimbă design-ul paginilor. Renunță la butonul „Like”

Autor: Cătălin Niţu 07.01.2021
Facebook schimbă design-ul paginilor. Renunță la butonul „Like”

Facebook a început oficial procesul de a elimina butonul de Like de pe paginile de business. Pentru început, creatorii de conținut și persoanele publice vor primi doar un buton de „Follow” pentru a atrage noi urmăritori în locul clasicului buton de „Like”, care nu obliga însă „fanii” să și urmărească pagina. Practic, numărul de urmăritori afișat este acum mai relevant pentru a măsura la câte persoane poate ajunge teoretic un mesaj, în locul numărului de Like-uri ale paginii, care nu descria asta.

Paginile de Facebook vor înlocui butonul „Like” cu „Follow”

Design-ul paginilor este în consecință ceva mai „aerisit”, cel puțin în aplicația de mobil, iar statisticile de performanță sunt acum mai bine organizate pentru administratorii paginilor.

Acum, numărul de urmăritori este cel mai important și este afișat direct, în timp ce numărul de Like-uri nu mai apare nicăieri. De altfel, paginile vor primi propriile lor News Feed-uri, prin intermediul cărora administratorii vor putea interacționa cu diverse postări folosind contul paginii, nu doar cel personal. În News Feed vor apărea sugestii pentru urmărirea altor pagini pentru persoane publice, sau chiar grupuri și conținut care este în trending.

Astfel, ai putea spune că Facebook creează o nouă secțiune a rețelei de socializare, în cadrul căreia brandurile și persoanele publice pot interacționa mai eficient între ele.

Pentru urmăritori, acest lucru înseamnă că postările la care o pagină a comentat vor apărea în News Feed-ul lor. De exemplu, dacă urmărești o trupă pe Facebook, iar contul trupei comentează la postarea altui artist, sau chiar a unui fan, vei putea vedea acel comentariu și postarea respectivă în fluxul tău obișnuit.

Printre funcțiile noi disponibile paginilor odată cu această nouă modificare este formatul Q&A, unde urmăritorii pot pune întrebări, iar administratorii paginilor pot răspunde. Răspunsurile rămân publice sub formă de card-uri, pe care fanii le pot vedea public. Această funcție este utilă în special pentru afaceri care ajung să răspundă des la aceleași întrebări prin intermediul mesajelor private.

Schimbările vor putea fi văzute pe pagini în „următoarele câteva luni”, deci este posibil ca noile funcții să nu ajungă simultan pe toate paginile.

sursa: TechCrunch