La începutul acestui an, mai exact în martie, Google a lansat o nouă actualizare solidă a suitei sale de funcții de probă virtuală. Funcția, care a permis mult timp utilizatorilor să testeze cum ar arăta anumite haine pe tipul lor de corp, s-a extins în sfârșit dincolo de îmbrăcămintea simplă și a intrat în domeniul machiajului în martie. Astfel, a permis utilizatorilor să vizualizeze cum ar arăta anumite tipuri de machiaj pe fața lor.
Aceasta a stat la baza celei mai recente funcții a Google Meet, care, în esență, oferă utilizatorului acces la o oglindă virtuală. Aducând conceptul de „getting ready” în peisajul digital și bazându-se pe funcția „Touch-up” introdusă în 2023, Google Meet a lansat o funcție de machiere care se bazează pe inteligență artificială și este disponibilă atât pe mobil, cât și pe web.
Noile opțiuni de machiaj sunt listate în secțiunea „Appearance” a aplicației Meet, chiar sub „Portrait touch-up”, cu un total de 12 opțiuni distincte din care utilizatorul poate să aleagă.
Mai mult, Google spune că machiajul virtual va rămâne intact, indiferent de mișcarea utilizatorului pe ecran. Acest lucru ar trebui să ajute aspectul bazat pe inteligență artificială să pară mai natural, în loc să arate ca un filtru simplu.
Machiajul bazat pe inteligență artificială pentru Meet a apărut prima oară pe 8 octombrie și se așteaptă să fie disponibil pe scară largă înainte de 25 octombrie pentru abonații Google Workspace Business Standard și Plus, Enterprise Starter, Standard și Plus, Education Plus, add-on-ul Teaching & Learning, Enterprise Essentials și Google One.
Google a precizat că funcția va fi dezactivată în mod implicit și poate fi activată de utilizator înainte sau în timpul unui apel video. În plus, odată ce a aplicat un machiaj, Google Meet va salva preferințele utilizatorului pentru următoarea întâlnire.