Instagram permite acum live-uri cu până la patru utilizatori simultan

Autor: Cătălin Niţu 02.03.2021
Instagram permite acum live-uri cu până la patru utilizatori simultan

Instagram oferea posibilitatea de streaming live prin intermediul aplicației pentru doi utilizatori simultan de mai multă vreme deja, însă acum introduce o nouă funcționalitate, probabil inspirată de popularitatea Clubhouse. Facebook introduce Live Rooms, camere de streaming care pot găzdui până la patru utilizatori simultan. Astfel, compania consideră că ar putea facilita realizarea de „emisiuni” precum talk-show-uri, sau chiar stream-uri muzicale din partea artiștilor.

Instagram îmbunătățește funcțiile de transmisie live cu Live Rooms

Noua capabilitate este lansată deja, dar nu va ajunge încă la toți utilizatorii simultan. Totuși, față de alte funcții care sunt testate pe perioade mai lungi, aceasta ar trebui să se propage pe toate conturile în următoarele câteva zile, înainte de sfârșitul săptămânii. Totuși, față de alte funcții disponibile pe platformă, aceasta are șansa de a fi mai degrabă populară printre artiști, branduri și creatori de conținut decât în rândul utilizatorilor obișnuiți.

Acest update vine în urma îmbunătățirii funcțiilor pentru transmisii live prin Instagram pe care Facebook le-a tot realizat în ultima perioadă. Compania a permis în timp vizionarea livestream-urilor pe site-ul Instagram de pe un computer, a extins durata transmisiilor live de la o oră la patru ore, în timp ce salvarea transmisiilor este acum posibilă pe Instagram TV, secțiunea dedicată clipurilor video lungi de pe această platformă.

Sunt așteptate și noi metode de monetizare pe Instagram cu ocazia lansării Live Rooms. Facebook speră să introducă noi metode prin care atât compania, cât și cei care fac astfel de transmisii live să poată câștiga bani, fie prin introducerea de reclame, sau prin alte metode noi. Nu este tocmai o strategie nouă, întrucât platforme precum YouTube sau Twitch au introdus de-a lungul timpului funcții similare. De exemplu, pe Instagram vei putea cumpăra „insigne” virtuale pentru a fi mai vizibil în chat, sau vei putea dona pentru cauze și să cumperi produse promovate de „streamer” direct din aplicație.

sursa: Engadget