YouTube Shorts, răspunsul Google la TikTok și Instagram Reels, se lansează în România

Autor: Cătălin Niţu 12.07.2021
YouTube Shorts, răspunsul Google la TikTok și Instagram Reels, se lansează în România

Google anunță lansarea funcționalității Shorts de pe YouTube în România. Shorts este răspunsul platformei sale video la popularizarea clipurilor video scurte, după „explozia” platformei TikTok și răspunsul rapid lansat de Instagram cu Reels. YouTube Shorts era deja disponibil în câteva regiuni, iar clipurile de acest gen puteau fi vizionate și din România, însă acum, creatorii de conținut locali vor putea crea propriile clipuri scurte, direct de pe un smartphone.

YouTube Shorts va fi integrat în aplicația de mobil

YouTube Shorts nu este un concept nou sau original. Dacă ai intrat vreodată pe TikTok sau pe Instagram Reels, ideea este similară. Poți realiza clipuri de 60 de secunde, iar în aplicația de mobil ai la dispoziție multiple unelte pentru a edita rapid materialul. Shorts pot fi publicate direct de pe mobil, însă există și posibilitatea de a marca clipuri montate pe un computer pentru a apărea în fluxul dedicat clipurilor scurte, atât timp cât îndeplinește criteriile.

În aplicația YouTube de mobil va apărea posibilitatea de a înregistra un nou clip din categoria Shorts, iar opțiunile de înregistrare vor include:

  • adăugarea de text în anumite puncte din videoclip;
  • adăugare automată de subtitrări în videoclipul scurt;
  • înregistrare de până la 60 de secunde cu camera Shorts;
  • adăugare de clipuri video din galeria telefonului la înregistrările realizate cu camera Shorts;
  • adăugarea unor filtre de bază pentru corecția culorilor în videoclipurile scurte, urmând a fi lansate mai multe efecte în viitor.

Fluxul Shorts va avea propria „zonă” în aplicația YouTube de mobil și va permite navigarea într-un mod foarte familiar. Poți vedea clipuri în format vertical pe telefon, și poți trece la următorul cu o glisare verticală. Există desigur posibilitatea de a lăsa un comentariu, like sau dislike, cât și posibilitatea de a trimite clipul mai departe.

Va permite utilizarea melodiilor de pe YouTube

Și pentru că YouTube este deja partener pentru peste 250 de case de discuri la nivel global, compania va pune creatorilor de Shorts la dispoziție o selecție mare de muzică pentru a o folosi drept fundal pentru clipurile Shorts. Desigur, dacă îți place o melodie dintr-un Short, o poți accesa imediat din YouTube sau YouTube Music și poți descoperi astfel canalul dedicat al artistului.

Funcționalitatea YouTube Shorts este deja disponibilă la nivel global și se lansează foarte curând și în România pentru toți utilizatorii. Cel mai probabil, va fi necesară actualizarea aplicației YouTube, după care serviciul va activa Shorts pentru fiecare utilizator în parte, printr-un update la nivel de server, întrucât Google de obicei lansează astfel de capabilități noi treptat.