Google face curățenie în Play Store: schimbă regulile pentru publicarea de aplicații

Autor: Cătălin Niţu 30.04.2021
Google face curățenie în Play Store: schimbă regulile pentru publicarea de aplicații

Google a anunțat că va face puțină „curățenie” în Google Play Store, în special în cazul aplicațiilor care au titluri, pictograme sau descrieri realizate pentru a induce în eroare utilizatorii. Astfel, dezvoltatorii de aplicații vor fi nevoiți să se conformeze unui nou set de reguli atunci când publică aplicații în Google Play Store, iar cei care deja au aplicații listate vor trebui să se alinieze la noul regulament dacă doresc să rămână în oferta magazinului.

Aplicațiile din Play Store vor necesita descrieri relevante

Noile reguli sunt realizate pentru a oferi descrieri clare, concise și relevante pentru aplicațiile din Google Play. Astfel, Google interzice acum folosirea de titluri mai lungi de 30 de caractere pentru aplicații. Multe dintre aplicațiile din Play Store includ tot felul de fraze sau descrieri care nu au legătură cu titlul aplicației, sau care sunt folosite ca un soi de „reclamă”. Cu o limită de caractere, această problemă va fi rezolvată.

Apoi, Google interzice folosirea de pictograme Emoji în titlurile aplicațiilor. Și aceste metode erau folosite de unii dezvoltatori pentru a atrage mai repede atenția utilizatorilor într-o listă de căutare, chiar dacă pictogramele nu făceau parte din denumirea oficială a aplicației. Alte caractere interzise în titluri sunt și semnele de punctuație folosite excesiv, precum multiple semne de exclamare la final.

Interzise sunt și caractere precum indici de performanță sau informații promoționale. De exemplu, nu poți spune în titlul aplicației că este cea mai populară din categoria sa. Sau să o numești „#1 app”, „bet app”, etc. Aceste reguli nu sunt însă limitate doar la titlul aplicațiilor, ci și în denumirea producătorilor.

De obicei, sub aplicație apare compania producătoare. Numele acesteia trebuie să se conformeze la aceste reguli. De exemplu, nu poți pune drept nume al companiei „#1 Developer” sau variații similare.

Alte reguli noi pe Google Play Store recomandă dezvoltatorilor să includă în descrierile aplicațiilor imagini, screenshot-uri și clipuri video, cât și descrieri scurte. Aceste elemente ar putea asigura promovarea aplicațiilor pe prima pagină, în categoriile Apps and Games. Aplicațiile care nu au toate aceste elemente atașate nu vor putea apărea acolo.

Încă nu există un termen limită pentru alinierea la noul regulament, însă cel mai probabil, Google va lega intrarea acestuia în vigoare cu lansarea Android 12 din această toamnă.

sursa: Google