Microsoft va schimba fontul implicit pentru aplicațiile Office

Autor: Aurelian Mihai 28.04.2021
Microsoft va schimba fontul implicit pentru aplicațiile Office

După aproape 15 ani, Microsoft solicită fanilor să aleagă un nou font implicit pentru aplicațiile din suita Microsoft Office.

Deși există mai mult de 700 fonturi în colecția Word, Microsoft a comandat 5 fonturi complet noi, dintre care doar unul va fi desemnat „premiant”. Cert este că vechiul Calibri va rămâne doar ca selecție opțională, de acum înainte.

De data aceasta, candidații folosesc un design de inspirație sans-serif, interpretat într-o varietate de stiluri: tradițional, modern și chiar un stil inspirat de căile ferate germane. Deocamdată, Microsoft încearcă să obțină reacția utilizatorilor Office, înainte de alege o direcție. Timp mai este destul, noul fond Office urmând să fie oficializat abia din anul 2022.

Tenorite, creat de Erin McLaughlin și Wei Huang, este stilul mai tradițional dintre cele cinci. Aproape că pare o versiune modernizată de Times New Roman, afișând caractere largi, accente și punctuație clară.

microsoft office

Skeena, creat de John Hudson și Paul Hanslow, folosește inspirație din diferite ere de font design. Acesta prezintă variații mari între părțile groase și subțiri ale literelor, dar și curbe foarte distincte pe anumite litere, precum S, A și J.

Bierstadt, creat de de Steve Mattison, este un font inspirat de tipografia elvețiană de la mijlocul secolului XX. Terminațiile cursei sunt foarte clar tăiate, dar cu unele concesii menite să evite tipografia rigidă întâlnită de obicei la această categorie de fonturi. Helvetica este cel mai faimos exemplu al acestui stil, iar Mattison a încercat să contrasteze și fontul Arial al Microsoft. Mattison a numit fontul după un munte stâncos din Colorado care îi amintește de Alpii Elvețieni.

Microsoft Office

Seaford, creat de Tobias Frere-Jones, Nina Stössinger și Fred Shallcrass, este cel mai familiar din grup, invocând tipurile de text clasice în stil vechi. Designerii s-au inspirat din fotoliile vechi pentru a găsi o modalitate practică de a readuce la viață un font clasic.

Grandview este fontul cu cel mai puternic impact vizual dintre cele cinci. Creat de Aaron Bell, acesta se inspiră din semnalizarea rutieră și feroviară clasică din Germania. La fel ca semnele de circulație, acest font este conceput pentru a fi foarte lizibil, cu unele modificări pentru a-l face mai confortabil pentru citirea în formă lungă. Bazat pe tematica industrială germană, Grandview pare că ar funcționa bine în prezentările PowerPoint.

Microsoft Office

Microsoft lansează deja aceste cinci fonturi în pachetul Microsoft 365, toată lumea având libertatea să le încerce înainte de a-și alege un favorit.

„Câștigătorul” va fi desemnat pe baza impresiilor lăsate de utilizatori, compania rămânând să petreacă următoarele câteva luni evaluând popularitatea noilor fonturi, acesta apărând în următoarea versiune a pachetului Microsoft Office 2022.