Noul Microsoft Office a fost lansat în România, Office 365 are prioritate

Noul Microsoft Office a fost lansat în România, Office 365 are prioritate

La trei luni după atingerea stadiului Release to Manufacturing şi după lansarea a două versiuni de test, una Preview şi una finală, Microsoft a lansat noua versiune 2013 a celebrei sale suite de aplicaţii Office. Aceasta a fost disponibilă clienţilor din mediul de afaceri încă de la începutul lunii decembrie, însă consumatorii casnici vor putea intra în posesia sa abia acum.

Dincolo de schimbările pe care le-am remarcat încă din versiunea Preview, noua suită Office marchează şi un pas important pentru Microsoft. În mod tradiţional, suita Office a fost disponibilă consumatorilor casnici doar sub forma licenţelor retail sau OEM, lansarea serviciului online Office 365 aducând din 2011 şi posibilitatea optării pentru un abonament în cazul versiunii Office 2010 Professional Plus.

Odată cu noua versiune, Microsoft începe să marşeze serios şi în mediul casnic pe imaginea de producător de soluţii şi servicii, nu doar de software. În consecinţă, serviciul Office 365 va fi cel care va fi promovat preferenţial, chiar dacă pachetele software clasice vor fi şi ele disponibile.

Pentru consumatorii casnici, Microsoft oferă pachetul Office 365 Home Premium, care include aplicaţiile Word, Excel, PowerPoint, OneNote şi Outlook, precum şi 25 GB de stocare Skydrive şi 60 de minute lunare de Skype.  Acest pachet oferă posibilitatea de instalare pe cinci sisteme, abonamentul valabil timp de un an fiind disponibil contra sumei de 449 lei preţ recomandat, dar putând fi deja găsit la preturi mai mici în ofertele magazinelor. După expirarea abonamentului anual, suita desktop şi aplicaţiile Web vor intra într-un mod limitat de lucru, acestea urmând să permită doar deschiderea, tipărirea, copierea sau descărcarea documentelor.

Dincolo de modul de comercializare şi a beneficiilor suplimentare reprezentate de integrarea cu aplicaţiile Office Web Apps sau posibilitatea de instalare pe mai multe sisteme, pachetul software este identic cu cel care poate fi cumpărat în regim retail. Acest pachet are şi o versiune destinată mediului universitar, care este ceva mai ieftină (399 lei), este valabilă timp de patru ani dar poate fi instalată doar pe două sisteme.

Cei care preferă pachetul software tradiţional, care oricum nu mai include un disc de instalare şi necesită aceeaşi descărcare online a kit-ului de instalare, pot alege din pachetele Office Home and Student sau Office Home and Business, care au preţuri de 569, respectiv 1099 lei. Ultimul dintre acestea este echivalentul funcţional al pachetului Office 365 Home Premium, versiunea Home and Student fiind văduvită de clientul de email Outlook. Evident, nu lipseşte versiunea integrală Professional, aceasta având un preţ de 2200 lei.

Microsoft doreşte cu tot dinadinsul să facem trecerea către modelul bazat pe abonament Office 365, preţurile pentru cei care au mai multe PC-uri fiind mai avantajos în acest caz. Nu putem să nu remarcăm totodată faptul că licenţierea multiplă a dispărut din pachetele retail, Office Home and Student, care oferea posibilitatea de instalare pe 3 PC-uri, fiind limitat acum doar la unul singur. Alegerea utilizatorului se rezumă în final la una de costuri, în funcţie de produsele dorite, ritmul în care acesta face trecerile la noile versiuni ale pachetului sau de numărul de sisteme utilizate, acesta putând prefera o cale sau alta.

Tags: