Procesorul, in Windows 7, poate ţine loc de placă grafică

02.12.2008
Procesorul, in Windows 7, poate ţine loc de placă grafică

Microsoft se laudă că Windows 7 va fi în stare să ofere accelerare 3D folosindu-se doar de puterea procesorului. Pentru aceasta ei oferă WARP 10 (Windows Advanced Rasterization Platform), o platformă capabilă să suporte procesarea Direct3D 10 şi 10.1, parte componentă a API-ului DirectX 10 şi 10.1. Printre facilităţile oferite se numără suportul pentru Antialiasing 8x şi Anisotropic filtering, termeni cunoscuţi de pasionaţii de jocuri.

Chipset video integrat de la Intel

Cui se aderesează această facilitate? Celor care nu dispun de o placă grafică separată, dar doresc să ruleze sistemul de operare cu interfaţă 3D, similară cu Aero din Windows Vista. Pentru a demonstra că performanţa oferită de WARP 10 este superioară soluţiilor grafice integrate de la Intel, cei de la Microsoft au rulat Crysis la rezoluţia 800×600, la cel mai mic nivel de detaliu. Din păcate, testul a fost relativ irelevant, deoarece au folosit un sistem cu un procesor Intel Core i7 cu 8 nuclee. Cine îşi poate permite aşa ceva, are bani şi de-o placă grafică separată. Folosind WARP 10, jocul a rulat cu 7,36 fps, iar cu placa video integrată el s-a mişcat cu doar 5,17 fps.

Intel Core i7, cele mai performante procesoare ale momentului

Prin prisma celor spuse mai sus, nu putem spune că iniţiativa Microsoft este chiar benefică pentru utilizatorul de rând. În lipsa unui procesor puternic, accelerarea 3D ar putea încetinii lucrul cu sistemul de operare. În plus, WARP 10 nu este o soluţia viabilă nici măcar pentru jocurile 3D „uşoare” din punct de vedere al cerinţelor grafice de sistem. Performanţele oferite de unul din cele mai performante procesoare la ora actuală sunt relevante în acest sens. Vom putea afirma mai multe când vom pune mâna pe Windows 7.