Un utilizator din cinci nu citeşte mesajele afişate în timpul procesului de instalare a unei aplicaţii

Un utilizator din cinci nu citeşte mesajele afişate în timpul procesului de instalare a unei aplicaţii
Un procent de 63% dintre utilizatori nu citesc cu atenţie termenii şi condiţiile pentru care îşi dau acordul înainte de a instala o aplicaţie nouă pe telefon, iar un utilizator din cinci (20%) nu citeşte niciodată mesajele afişate atunci când instalează aplicaţiile. Pur şi simplu, dă click pe butoanele „pagina următoare” şi pe „sunt de acord” pentru a merge mai departe, potrivit unui sondaj realizat de Kaspersky lab.
 
Citeşte şi: Un antivirus a oprit un dispozitiv medical de monitorizare a pacientului în timpul unei operaţii pe inimă
 
„Atunci când utilizatorii omit să citească termenii şi condiţiile sau mesajele din timpul procesului de instalare a aplicaţiilor, nu ştiu pentru ce îşi dau acordul. Unele aplicaţii pot afecta dreptul utilizatorului la viaţă personală, pot duce la instalarea altor aplicaţii sau chiar schimba setările sistemului de operare ale unui dispozitiv, complet legal, pentru că utilizatorul a fost de acord cu asta în timpul procesului de instalare”, potrivit unui comunicat al companiei. 
 
 
Chestionarul a mai arătat că 43% dintre utilizatori ar putea să fie în pericol din cauza aplicaţiilor de pe dispozitivele lor mobile, deoarece nu sunt suficient de experimentaţi în utilizarea internetului astfel încât să limiteze numărul de permisiuni pe care le acordă atunci când instalează aplicaţii. Mai mult, 15% dintre respondenţi nu limitează în niciun fel ce pot face aplicaţiile lor pe telefon, iar 17% acordă permisiuni atunci când sunt îndemnaţi să o facă, apoi uită de ele, în timp ce 11% cred că nu pot schimba aceste permisiuni. 
 
La sondajul realizat de Kaspersky Lab au participat 18.507 de utilizatori. 
Urmărește Go4IT.ro pe Google News
Adrian Popa
Adrian Popa
Adrian Popa este coordonator al site-urilor Go4it.ro și Go4games.ro. Are 17 ani de experiență în presa centrală și a debutat ca jurnalist specializat pe economie/piețe financiare. Înainte de a ajunge la Grupul de presă Gândul, Adrian a fost redactor-șef la Mediafax.ro și Gandul.ro (fostul ... citește mai mult