Posibile semne ale vieții, detectate pe Venus

15.09.2020
Posibile semne ale vieții, detectate pe Venus
Foto: Pixabay

O echipă de cercetători a transmis că a detectat posibile semne de viață pe Venus. Este vorba despre un gaz numit fosfină, descoperit în norii inospitalieri de la suprafața planetei.

Oamenii de știință nu au descoperit forme de viață, dar au notat că pe Pământ fosfina este produsă de bacterii care trăiesc în medii lipsite de oxigen. Prezența substanței este considerată de mulți cercetători drept o „bio-semnătură”, adică un indicator al vieții, potrivit Descoperă.

Echipa internațională a detectat fosfina cu ajutorul James Clerk Maxwell Telescope din Hawaii. Descoperirea a fost confirmată cu radiotelescopul Atacama Large Millimeter/submillimeter Array (ALMA) din Chile.

„Am fost foarte surprinsă – uimită, de fapt”, a declarat Jane Greaves, de la Cardiff University, coautoare a studiului. „Din ceea ce știm acum despre Venus, cea mai plauzibilă explicație pentru fosfină este, pe cât de fantastic pare, viața”, a spus Clara Sousa-Silva, astrofizician de la Massachusetts Institute of Technology.

Cercetătorii nu se șateptau să găsească semne ale vieții pe Venus, o planetă despre care credeau că este incapabilă să o susțină. În schimb s-au concentrat pe alte corpuri spațiale, precum Marte și satelitul Europa al planetei Jupiter.

Venus este a doua planetă de la Soare și este situată la circa 108 milioane km de astru. Venus își parcurge orbita în 224,7 zile. Rotația în jurul propriei sale axe este foarte lentă, durează 243 de zile și are loc de la vest la est, în sens invers față de rotația celorlalte planete, potrivit Wikipedia.

Sursa: Reuters