Studiu: Majoritatea celor care lucrează de acasă spun că sunt mai eficienți decât la birou

Autor: Cătălin Niţu 20.11.2020
Studiu: Majoritatea celor care lucrează de acasă spun că sunt mai eficienți decât la birou

LG Electronics a realizat un studiu în România referitor la munca de acasă, un stil de lucru pe care mulți l-au adoptat în 2020. Rezultatele sunt adunate pe baza unui eșantion de 600 de persoane adulte din mediul urban care lucrează permanent sau parțial de acasă. Se pare că efectele abordării „work from home” sunt uneori negative, chiar dacă eficiența în munca pare să crească semnificativ. Totuși, unii consideră că lucrează chiar mai mult de acasă decât lucrau de la birou.

Majoritatea celor care lucrează de acasă nu echipamentul potrivit pentru asta

Dintre cei intervievați, 48% spun că apreciază că nu mai petrec timp în trafic în drum spre serviciu sau înapoi spre casă, iar 45% spun că se bucură de programul de lucru mai flexibil. În consecință, 42% dintre cei care au participat la studiu spun că apreciază că reușesc acum să petreacă mai mult timp cu familia. Totuși, 26% dintre participanți spun că starea lor emoțională s-a înrăutățit.

Totuși, o majoritate covârșitoare, 79% spun că sunt la fel sau chiar mai eficienți decât erau atunci când lucrau la birou, în timp ce 44% dintre participanți au recunoscut că lucrează mai multe ore pe zi de acasă decât o făceau de la birou. OMS recomandă pauze din jumătate în jumătate de oră sau din oră în oră, puțină gimnastică și pauze complete de la ecrane.

Peste jumătate dintre cei care au răspuns la chestionar spun că nu lucrează într-un mediu potrivit pentru muncă (scaun inconfortabil, birou nepotrivit), iar 36% spun că ar avea nevoie de un monitor mai mare pentru a li se îmbunătăți condițiile de muncă acasă.

Se pare că și gaming-ul are un rol în munca de acasă, întrucât 86% dintre participanți spun că se relaxează în această perioadă cu jocuri video. Prin intermediul jocurilor, aceștia au ținut legătura cu prietenii și persoanele dragi și chiar și-au făcut cunoștințe noi.

Studiul a fost realizat pentru LG de către Reveal Marketing Research.