VIDEO: Un cosmonaut rus a filmat „oaspeți din spațiu” de la bordul Stației Spațiale Internaționale

25.08.2020

Cosmonautul rus Ivan Vagner a surprins ceva misterios în spațiu în timp ce filma aurora boreală de la bordul Stației Spațiale Internaționale (SSI).

La un moment dat apar, în înregistrarea făcuă de el, câteva luminițe neidentificate pe care Vagner le numește „oaspeți din spațiu”. La începutul clipului video publicat de cosmonaut pe Twitter se văd, pentru scurt timp, cinci puncte strălucitoare, care apoi dispar.

Cel mai probabil, cele cinci obiecte sunt sateliți Starlink, serviciul de internet prin satelit pe care îl construiește compania SpaceX.

Citește și: Cât de rapid este internetul oferit de serviciul prin satelit Starlink al lui Elon Musk

Chiar în perioada când Vagner a realizat înregistrarea, compania a lansat un nou set de sateliți.

Totuși, luminițele din spațiu nu au fost identificate oficial. Vagner s-a întrebat dacă sunt meteoriți sau sateliți.

Cosmonautul a informat agenția spațială rusă Roscosmos în legătură cu incidentul. Organizația a spus despre clipul video că este „interesant și misterios”.

Vladimir Ustimenko, purtătorul de cuvânt al Roscosmos, a declarat că este prea devreme pentru a trage concluzii, iar cercetătorii care analizează incidentul vor oferi o explicație.

SpaceX caută modalități prin care să reducă strălucirea sateliților săi, după ce aceștia au fost criticați de astronomi deoarece interferează cu instrumentele folosite pentru studierea spațiului.

Sursa: SlashGear