Tabletele în declin. Smartphone-urile continuă dominanţa pieţei

15.10.2014
Tabletele în declin. Smartphone-urile continuă dominanţa pieţei

Tabletele sunt din ce în ce mai populare, însă acest lucru nu este reflectat şi în vânzările lor. Conform Gartner, se pare că piaţa de tablete este în scădere faţă de anul trecut şi va continua să scadă şi în anii următori, dacă producătorii nu îşi orientează resursele către pieţe emergente. Motivul pentru trendul descendent este unul surprinzător.

Se pare că tabletele sunt printre produsele cele mai apreciate de consumatori. Acestea sunt destul de puternice din punct de vedere al performanţei şi oferă durată de utilizare prelungită datorită acumulatoarelor de mare capacitate. Acest lucru înseamnă că majoritatea tabletelor din ultmii ani au fost destul de bune pentru a nu fi înlocuite până în prezent. Cei care au cumpărat o tabletă în 2011 nu au avut motive prea mari să facă upgrade până acum.

De aici rezultă şi scăderea. Tabletele sunt prea bune, iar actualizările software sunt de ajuns pentru utilizatori pentru a ţine pasul cu noile aplicaţii lansate. În 2013, tabletele au înregistrat o creştere cu 55% faţă de anul precedent, însă în 2014, numărul de tablete vândute a urcat cu doar 11 procente. Proiecţia de vânzări realizată de Gartner sugereză că până la finalul anului vor fi vândute 229 de milioane de unităţi de tablete la nivel mondial. Acest procent reprezintă doar 9,5% din numărul de vânzări de dispozitive electronice la nivel mondial, care anul acesta este estimat la 2,4 miliarde.

Piaţa de PC-uri în schimb a scăzut din nou faţă de anul precedent, doar 276 de milioane de computere fiind vândute anul acesta, cu 20 de milioane mai puţin ca în 2013. Singurele dispozitive care o duc foarte bine sunt smartphone-urile, care deţin acum 51% din piaţa de electronice cu vânzări de 1,2 miliarde de unităţi la nivel global.

Analiştii Gartner sugerează că piaţa de ultramobile va creşte în anii următori, însă în continuare este foarte mică. Doar 37,6 milioane de ultrabook-uri, convertibile şi dispozitive hibrid se vor vinde în total în 2014, problemele acestor dispozitive fiind evidenţiate de faptul că nu înlocuiesc în totalitate dispozitivele clasice (precum PC-urile).

Acelaşi studiu dezvăluie că la nivel mondial, Samsung ocupă locul întâi când vine vorba despre numărul de unităţi vândute, cu 20% din total (majoritatea din dispozitive cu Android), Apple se clasează pe locul doi cu 10%, iar pe locul trei este uimitor, Nokia, ale căror telefoane non-smart continuă să se vândă foarte bine, mai ales în ţări emergente.