Windows RT şi Surface RT sunt un eşec în valoare de 900 de milioane de dolari

19.07.2013
Windows RT şi Surface RT sunt un eşec în valoare de 900 de milioane de dolari

Atunci când am luat contact cu sistemul de operare Windows RT şi cu una dintre primele tablete care l-au folosit, mi-am exprimat dezamăgirea pentru interfaţa desktop aproape inutilă şi magazinul sărăcăcios de aplicaţii, afirmând că această platformă este riscantă. După nouă luni, din păcate pentru Microsoft, acest risc s-a dovedit unul deosebit de piperat.

Microsoft şi-a încheiat ieri anul fiscal anunţând rezultate sub aşteptările pieţei de capital, compania reuşind totuşi să obţină venituri cu 10 procente mai mari decât cele obţinute în aceeaşi perioada a anului trecut, atingând 19,9 miliarde de dolari, iar profitul s-a ridicat la 4,97 miliarde de dolari, o schimbare de direcţie pozitivă faţă de pierderile de acum un an. Dacă Microsoft s-a declarat mulţumită de performanţele Office 365, Outlook.com, Skype şi Xbox Live, Windows RT este însă un dezastru.

Un prim indiciu clar al situaţiei neplăcute în care se găseşte platforma Windows RT a fost ieftinirea cu 30 de procente a tabletei Surface RT, care a fost anunţată la începutul acestui an. Conform cifrelor anunţate ieri, lovitura este însă mult mai mare decât am fi crezut. Deşi divizia Windows, din care fac parte şi tabletele Surface, a cunoscut o creştere a veniturilor de 6 procente, tableta Surface RT a produs pagube de 900 de milioane de dolari, consecinţă a supraevaluării cererii şi a stocurilor mari de tablete nevândute, iar acestea au afectat rezultatele trimestriale şi anuale.

Fără a oferi avantaje semnificative faţă de tabletele bazate pe iOS şi Android, dar având un ecosistem de aplicaţii inferior, soarta produselor Surface RT şi Windows RT pare a se îndrepta către un deznodământ nefericit. Rămâne de văzut dacă schimbările prin care Microsoft va trece în perioada următoare vor aduce schimbări de strategie, poziţionare şi preţ de natură să le salveze.

Microsoft nu este prima companiei care nu reuşeşte să descopere calea către preferinţele şi buzunarele utilizatorilor, BlackBerry anunţând în decembrie 2011 pierderi de jumătate de miliard de dolari din cauza vânzărilor slabe ale tabletei PlayBook.

Urmărește Go4IT.ro pe Google News